Forfatter Emne: Alternativ behandling??  (Læst 9510 gange)

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Alternativ behandling??
« Svar #15 Dato: 29 April 2014, 10:44:37 »
Jo Lisa. Mg står der også. Berthelsen ADT = 375 mg og jeg tager så 300 mg + hvad der er i div. andre foderstoffer jeg løbende indtager.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Tut

• Full Member
  • ..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 29 April 2014, 13:54:08 »
Hej Per

Det var lidt ment i sjov, da jeg ved, at du undersøger alt ting til du nærmest er hudløs på fingrene.
Jow, jeg har lagt mærke til dit Mg indtag i en anden tråd (og i denne), og undrede mig over, at du ikke havde taget det noget før….ikke i forhold til D-vit, for det vidste jeg ikke noget om på det tidspunkt, men i forhold til uro i benene, - men måske har du ikke uroen.
(Lisa: Google er din ven, hvis du ikke lige kender forkortelserne eller andet. Jeg bruger den ofte)

Du har ret. Det er en vild verden – vitaminverdenen. Og man bliver ofte endnu mere forvirret, når man læser de forskellige hjemmesider, - især dem der gælder for ’raske’ mennesker, da de grænser ofte ligger anderledes end for dem med en MS diagnose.

Man finder sin egen sandhed ved at afprøve …inden for rimelighedens grænser. Dit eksempel med 4000 IE D3 som er 100 mcg, er for meget for mig. Jeg tager 2x35 mcg D3 dagligt og lader jeg den stige til 105 mcg, så føles det absolut ikke rigtigt. Det samme sker, hvis jeg tager mindre. Men jeg tror, at BB’s plan er et meget godt udgangspunkt, især hvis man ikke kan/vil bruge så mange penge hos de alternative eksperter. Jeg fik det i hvert ikke dårligere i den periode, jeg tog den første gang, og nu må jeg se, hvad der sker denne gang for der er helt sikkert blevet lavet om i flere parametre i min krop efter en tur med alfaketoglutarsyren.
Generelt kan jeg ikke tåle ret meget sukker og sødestoffer efter jeg på anbefaling fra Haslev skar meget ned på det, og det gør mig en smule nervøs over mit snarlige indtag af Selen, da stort set alle produkterne er smækfyldt med sødestoffer som jo kan være 10.000 gange så stærk/koncentreret som alm.sukker.

En tidligere arbejdsgiver var så generøs at give mig alverdens analyser/tests hos en immunolog (10.000 kr.) deriblandt forgiftning og en følgende plan med vitaminer mm. Anbefalingen lyder på meget højere doser af både B12 og E-vit, og dem vil jeg afprøve nu, for det nåede jeg ikke til før det gik galt med nogle andre ting. Doser jeg  aldrig vil anbefale andre at tage, da det jo er en individuel måling på mig. Men nu må jeg se, hvordan det går.

Det er drønærgerligt, at du ikke er kommet af med dine forgiftninger, men hvor meget har det hjulpet dig at komme af med en stor del af metallerne?
Nej, man skal ikke regne med, at ens praktiserende læge gør det absolut bedste for en.

Vh. Tut

42 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 06 Maj 2014, 09:49:55 »
Bog:

Rundt om sklerose
Ernæring, alternative behandlinger og sund håndtering af udfordringerne

Forfatter: Anne-Kirsten Brønserud
 Books on Demand
 Paperback, 612 sider
 328 kr. incl. moms
 ISBN 978-87-7114-443-7

Vi anvender i stigende grad alternativ behandling, og det er blevet almindeligt at sætte sig ind i sin sygdom og i, hvad man kan gøre ved den. Nu er der hjælp at hente for mennesker med sklerose i denne nyudkomne bog. På baggrund af forskning og den nyeste viden beskrives en kost, som også mennesker med andre sygdomme og mennesker, der ønsker at forebygge sygdom, kan have glæde af. Skleroseramte får redskaber til at bremse sygdommen med ernæring, kosttilskud, naturmedicin og alternative behandlinger samt hjælp til at skabe nye helbredsfremmende vaner.

Denne bog kommer hele vejen rundt om sklerose; omkring det fysiske og psykiske velbefindende samt de sociale aspekter af sundhed og sygdom. Her beskrives en række af de faktorer, som spiller en rolle ved sklerose, f. eks. mangel på sollys og dermed D-vitamin, en kost med mange mættede fedtstoffer fra kød og mælke-produkter, kviksølvbelastning fra amalgamfyldningerne i vores tænder, mangel på B12 vitamin, stress og påvirkning af det hav af kemikalier vi dagligt er udsat for. Desuden beskrives en række redskaber, man kan anvende for at bevare sine funktioner og sin førlighed. Et indledende kapitel beskæftiger sig med udfordringerne ved at tage ansvar for sit eget helbred og ved at benytte sig af alternativ behandling. Sluttelig får læseren inspiration til at arbejde sig igennem den krise, det er at få en så alvorlig diagnose. En vigtig forudsætning for sundhed og livsglæde er oplevelsen af mening med tilværelsen. Ved at se sklerose som en udfordring snarere end som en byrde kan man bedre håndtere de nye livsbetingelser, så sygdommen kan fungere som afsæt for personlig udvikling.

Både den officielle sundhedspolitik samt medicinal- og fødemiddelindustrien har massiv indflydelse på vores helbred. Hvad angår sklerose, har det store personlige og samfundsmæssige omkostninger, at konventionelle neurologer ignorerer alternativer til medicin.

Uanset om man har sklerose, er pårørende, arbejder i sundhedssektoren, er alternativ behandler eller interesserer sig for sundhedspolitik, er der viden og inspiration at hente i Rundt om sklerose og på hjemmesiden www.rundtom-sklerose.dk

Blog:
http://www.blog.rundtomsklerose.dk/#home

Jacob
« Senest Redigeret: 06 Maj 2014, 10:06:00 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 10 Maj 2014, 20:58:47 »
Sundhed: Ny Internet-baseret TV kanal om sundhed

Det skriver de selv: GAIA TV er en helt ny online tv-station, som er gratis at bruge. Alle udsendelser kan ses på diverse tablets, smartphones og computere. Det gør GAIA TV til et unikt tilbud, som når langt ud. GAIA TV's vision er at være det første sted, hvor folk søger oplysning om sundhed og velvære. GAIA TV's mission er derfor at inspirere og oplyse borgerne om en sundere livsførelse.
www.gaiatv.dk

Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 10 Maj 2014, 20:59:41 »
Sundhed: 80 års forskning i vitaminer samlet her

Lad dig ikke skræmme af tåbelige påstande om, at mange vitaminer dræber dig, eller at antioxidanter er dårlige for dig. Her kan du se en tidslinje med forskningsresultater fra vitaminterapi helt tilbage fra 1935. (Orthomolecular Medicine News Service, 15. februar, 2014)
http://www.mayday-info.dk/80-aars-forskning-i-vitaminterapi.aspx

Jacob

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 12 Maj 2014, 13:21:06 »
Det er godt nok vildt fundet.. Top fed liste.. Tak for det
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 28 Juli 2014, 14:37:25 »
Det kan lige nås et par dage endnu...

Watch TRULY HEAL  COMPLETELY FREE  until the end of July 2014

http://trulyheal.com/watch-truly-heal-completely-free/

Jacob

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 18 Januar 2015, 08:13:33 »
Var ikke sikker på, hvor dette skulle hen, men nu er det altså landet her. Håber, der er noget, der kan bruges.

http://www.mshope.com/

Nååååå ja - og så iøvrigt godt nytår alle!! Sover alle mand? Synes her er meget stille.
« Senest Redigeret: 18 Januar 2015, 08:15:32 af Lisa.T »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline HD4ever

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 18 Januar 2015, 19:45:17 »
Hej
Er lige vågnet sikke en aften og så er det allerede 18-01-15
det sidste jeg husker nogel sagde godt nytår,nå men,på med
vanten igen og et godt nytår til alle  ;D

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 03 Juni 2015, 23:11:36 »
Udsendelses række om alternativ behandling på DR2

Lisa står til at skulle have amputeret sin arm, men kan en alternativ behandlingsform som forbøn hjælpe hende ? Og kan pollenallergi kureres med kinesiologi på 30 minutter? I dagens program leder vi efter en skjult knap til selvhelbredelse. Nogle vil kalde det mirakler, andre vil kalde det tilfældigheder eller placebo. Men netop placebo skal vi forsøge at udelukke i dagens forsøg, som har det til fælles, at behandlingsformen ikke har en fysisk påvirkning, der kan begrunde udfaldet.

https://www.dr.dk/tv/se/alternativ-behandling/alternativ-behandling-virker-det-6-6#!/