Forfatter Emne: Hvordan fortages en undersøgelse for ccsvi helt nøjagtig..?  (Læst 5596 gange)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: Hvordan fortages en undersøgelse for ccsvi helt nøjagtig..?
« Svar #15 Dato: 20 Juni 2010, 11:09:13 »
Så vidt jeg ved er det det samme.

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 20 Juni 2010, 11:56:04 »
Har lige været til MR scanning to gange, hoved og knæ men ingen af gangene fik jeg kontrast væske af nogen art....... Hmm.

Leif.....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

per west

• Gæst
« Svar #17 Dato: 20 Juni 2010, 11:57:44 »
Interessant. Jeg mindes ikke jeg fik sprøjtet noget kontrastvæske ind, da jeg blev MR-scannet første gang, hvor de fandt de hvide pletter. Kan være de har fokus på det med vener, men bare ikke fortalte om det dengang du blev scannet?

Ved Vogl blev det injiceret sidst i scanningsforløbet, og så blev der scannet i små intervaller, imens stoffet fulgte med blodstrømmen ned imod hjertet. Så vidt jeg forstor var der tale om et tungt lukket metalmolekyle, som var nemt at spore under scanningen.

Det som bruges hvis det blot drejer sig om kontrastbillede tror jeg ikke er det samme. Måske kan man spore sig frem til svaret her: http://professionalradiology.com/mri-magnetic-resonance-imaging.php

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 20 Juni 2010, 12:53:40 »
Ja det ved man aldrig Per om det måske var det de kiggede efter.. Men tror det desværre ikke for så vidt jeg mindes har jeg vist også får fået kontrast væske ved scanning, men ikke helt sikker.. Og det er jo ikke mere end et par måneder sioden jeg var langs max tre måneder..

Det jeg tænker mest over er om det er en god ide at få noget sprøjtet i kroppen som jeg ikke kender samtidig med at jeg er på tysabri.. Kunne jo være det kunne gå hen og give en dårlig coktail..  :-[
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

per west

• Gæst
« Svar #19 Dato: 20 Juni 2010, 13:19:43 »
Tror nu ikke du skal være bange for det, for det jeg fik, var et lukket molekyle uden kemiske tilbøjeligheder til at reagere med andre stoffer. Men hvis Tysabrien lige synes de lukkede molekyler ligner et lækkert protein med lige samme slags huller som de receptorer den leder efter har, så kan det da godt være Tysabri overfalder den stakkels metalforbindelse.

Det værste som så kan ske, er nok bare at Tysabrinen opdager at den er blevet snydt, og har fået sig en lolitadukke, i stedet for et rigtigt saftigt protein, og så bliver den ført ud til en nyre eller lever, og videre derfra til...  ???  ???  ???  ???  ???  ???