Emner > Fecal Microbiota Transplantation

Fecal Microbiota Transplantation

<< < (2/12) > >>

hag:

--- Citat fra: Lisa.T efter 19 August 2014, 08:38:09 ---HAG, jeg har læst instruktionerne godt igennem, og jeg synes, der mangler noget i forklaringen.

Endetarmen hos et voksent menneske er 25-30 cm lang, og det er nødvendigt, at "mosten" kommer op forbi endetarmen, og ind i den del af tarmen, der indeholder tarmflora. Ellers hjælper øvelsen ikke meget.

Der skal altså bruges en slange af en slags.

--- Afslutning på citat ---

Hej Lisa

Du har nok ret - jeg ved ikke ret meget om tarmen. Men jeg tænker - når man hælde så meget "baglæns" ind - løber det så ikke tilbage i tarmen?

christian

hag:

--- Citat fra: per west efter 18 August 2014, 18:52:23 ---Har vi ikke en tråd om dette ret interessante emne som har været oppe at vende flere gange. Sidst under nyheder: http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE6446224/forskere-bakteriegift-udloeser-sklerose/

Hej Per

Jo vi har snakket om det før, den er jeg med på. Jeg ved ikke om vi har en dedikeret tråd til det andet steds, men jeg kigger lige msforum igennem og flytter det hele herover når jeg får tid.

christian

hag:
En god artikel om emnet:

http://blogs.plos.org/publichealth/2013/05/29/why-diy-fecal-transplants-are-a-thing-and-the-fda-is-only-part-of-the-reason/

per west:

--- Citat fra: Lisa.T efter 19 August 2014, 08:38:09 ---HAG, jeg har læst instruktionerne godt igennem, og jeg synes, der mangler noget i forklaringen.

Endetarmen hos et voksent menneske er 25-30 cm lang, og det er nødvendigt, at "mosten" kommer op forbi endetarmen, og ind i den del af tarmen, der indeholder tarmflora. Ellers hjælper øvelsen ikke meget.

Der skal altså bruges en slange af en slags.

I det sidste link som Christian har lagt ind, siges det: In a hospital setting, the transplant is often performed with colonoscopy equipment, to infuse the sample as far back in the colon as possible. It’s also possible to run a tube from the patient’s nose down past their stomach. For the do-it-yourselfers, the more accessible option is to simply use an enema bottle. (The smaller size, I keep hearing: a little goes a long way.) In fact, there is research suggesting that enemas may be the most effective delivery method, but there’s just not enough data yet to say for sure.

hag:
Hej Per

Ja du har ret - der står faktisk at der er bedst at det ikke kommer for langt op.

Hvis man ser youtube videoen i samme artikel kan man høre at pigen som er blevet rask af sin FMT har fået det gjort på hjemme-metoden.

Er der nogen som er friske?  :)

Christian

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version