Forfatter Emne: Lactobacillus Reuteri  (Læst 8414 gange)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Lactobacillus Reuteri
« Dato: 22 August 2014, 10:16:52 »
Hej Lisa,
var det her, du syntes, jeg skulle skrive om min erfaring med Lactobacillus Reuteri?
Jeg kopierer mit indlæg fra FB:

'Jeg vil gerne dele min erfaring med Semper Bio Gaia Dråber. Jeg har i flere år købt probiotic, tarmflorabakterier på apoteket med flere forskellige bakteriestammer i. Jeg har aldrig rigtig følt, det har gjort en forskel, men gjorde som reklamerne anviste, og troede naivt, at jeg var godt garderet. Nu er jeg tilfældigt på nettet stødt på en bakteriestamme, som et svensk firma har patent på og markedsfører over hele verden. Bakteriestammen hedder L-lactobacillus Reuteri, og er markedsført målrettet til spædbørn, men virker naturligvis også på voksne. Der anvendes samme dosis, da bakterierne formerer sig efter omstændighederne. Denne mælkesyrebakterie findes slet ikke i apotekets sortiment, og ingen inden for sundhedssystemet fortæller dig om den. Jeg har købt den i matas og taget den første flaske i 5 dråber x 3 daglig. Jeg føler helt klart, at den gør en forskel. Den markedsføres også 'i udlandet' som hjælp til mundhygiejnen, dvs. er med til at styrke de gode bakterier, der holder caries nede. Er præcis kommet hjem fra tandlægen, og fik i dag ros for min tandpleje.'

Det gælder om, at få støttet sin tarmflora, og dette tilskud er billigt: Køb i Matas eller evt. her http://www.naturoghelse.dk/shop/biogaia-draaber-semper-5335p.html. Faktisk behøves kun 5 dråber x 1 dgl. og efter et stykke tid hveranden dag.
Læs mere her: http://www.biogaia.com/questions-and-answers
Vores mangelfulde tarmflora behøver måske hjælp i kure resten af livet?
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: Lactobacillus Reuteri
« Svar #1 Dato: 22 August 2014, 14:32:32 »
Fint, Birthe, tak, det var lige det, jeg mente.

Jeg fik mine dråber i går, og har nu taget i 2 dage. Jeg har dryppet dem i min morgen-te (afkølet), men det smager ikke så godt. Jeg vil prøve at købe lidt A38 i stedet, det er nok bedre.

Endnu mærker jeg ikke noget (havde heller ikke regnet med det efter så kort tid), men det kommer forhåbentlig. Hvor længe har du taget, og hvad mærker du?
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #2 Dato: 22 August 2014, 18:53:44 »
Jeg har nok taget det en måned nu.
Det jeg mærker er 'fingertouchfornemmelser'.
Undrede mig ca. en uge ind i forløbet, hvad er det nu der sker i min krop? Kunne ikke definere noget, var bare sikker på, at her var noget nyt i gære. En underlig tryghedsfornemmelse, som opstod i tanken, som en første sten var lagt til et bedre fundament.
Nu kan jeg tydeligt mærke en renhed på mine tænder. Det skulle også efterhånden kunne mærkes på stress i maven og min forstoppelse, men så langt er jeg ikke kommet endnu. Når tarmfloraen bliver mere mangfoldig, så dannes lettere alle vitaminer og aminosyrer. Mineralerne skal du stadig have fra jorden.

Er også begyndt at spise honning før eller til alle måltider. Koldrørt rapshonning, som er antiseptisk for hele systemet.
Her er et link, hvor nordisk rapshonning bliver fremhævet som medicinsk middel: http://www.biavl.dk/viden-og-fakta/honning/72-honning-virker-mod-bakterier.html
Er sikker på, at disse naturlige ting hjælper hinanden, og er så iøvrigt ligeglad med, hvad der hjælper mest. Tror ikke bare éen ting kan hjælpe nok.

Rigtig god fornøjelse med dråberne.
Birte
« Senest Redigeret: 22 August 2014, 19:05:55 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 22 August 2014, 20:25:56 »
http://www.biogaia.com/study/lactobacillus-reuteri-gastrus-treatment-helicobacter-pylori-infection

Et interessant studio, som omhandler lactobac's evne til at holde mavesårsbakterier helicobacter pylori nede. Fået fra Tina Jensen fra Sclerose.info/Facebook.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #4 Dato: 23 August 2014, 10:20:32 »
Per, tror og håber, dette lille tilskud, kan være en god basisstøtte.
Til Lisa. Mediet, som Reuteri-bakterierne er lagt i, kan selvfølgelig være til irritation for nogle. Godt du prøver dig frem. Sikkert heller ikke en dårlig idé at blande med andre tarmflorastammer.
Jeg roterer rundt i munden inden jeg synker.
Jeg har jo konstateret, at jeg ubevidst har taget overdosis med den første flaske, men krop og hjerne sagde ikke fra, så tror, man kan forsøge sig frem uden skader.
Birte

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 August 2014, 21:07:41 »
Ikke nemt at finde de emner man var igang med at diskutere, synes jeg. Nogen patienter er desværre udsat for attaks på hukommelse og overblik, hvilket passer dårligt til disse virustider, hvor alt skal laves om, blot for en sikkerhedsskyld.

Vedr. Biogaia's evne til at kolonisere maven, ligger det desværre lidt trægt: http://www.biogaia.com/study/persistence-lactobacillus-reuteri-human-intestinal-tract

Gad vide om populationen kan trives ved at hælde youghurt ned hver morgen, evt. dyrke den selv.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #6 Dato: 25 August 2014, 09:27:45 »
Lactobacillus Reuteri er åbenbart let at trænge tilbage for de herskende og mindre positive bakteriestammer i vores voksne tarmflorasystem.
Så er det jo bare om, at blive ved med at fylde på. Det ser jeg ikke som noget problem.
Nyt forsøg kunne gøres efter ex. 3 års tilskud, for at se, om den herskende klasse var ændret.
Hvordan tarmfloraen er sat sammen, ændres også via kosten.
Jeg tager aminosyren L-lysine hver dag, for at hjælpe på, at holde uønskede mikrober nede.
Birte

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 26 August 2014, 11:55:57 »
Jeg satser på Quorum sensing, vha. ultralydssignaler, som en Doktor har forsøgt sig frem med at kortlægge, som ubehagelige for udvalgte bakterier og vira.

Jeg har set metoden anvendt til kølevandssystemer, og bakterierne forsvandt helt uden brug af gift.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #8 Dato: 26 August 2014, 15:04:40 »
Per
Det lyder også spændende med dit frekvensarbejde. Tror sikkert, det vil hjælpe dig.
Vi må vælge vores kampe og gå den vej, der passer os bedst.
Birte

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26 August 2014, 15:45:29 »
Vil du please forklare nærmere, Per? Qvorum??
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 26 August 2014, 18:38:36 »
Ved at sende støj igennem det medie som baktusserne ønsker at koloniserer sig i, (blodbanen) spærrer man for deres mulighed for at kommunikere, hvilket forhindrer dem i at overleve.

Det blev brugt med held ved Novo, hvor jeg ellers var i fuld gang med at bekæmpe dem med O3, men jeg blev desværre udkonkurreret af en ultralydssender som ikke engang eksponerede dem fuldtids, men kun når vandet med bakterierne passerede sonden et par gange i døgnet.

Forskeren som havde opdaget bakteriernes evne til at kommunikere, mente at de også er i stand til at signalere: Pas på, hold jer væk. Dr. Clark har brugt sin energi på at finde de enkelte bakteriers resonans-frekvens, hvilket hun påstår får dem til at gå i stykker, men jeg tror også de er i stand til at advare vha. kemiske signaler. http://www.nottingham.ac.uk/quorum/what.htm

Om så min strategi også forhindrer Lactobacillus i at kommunikere sammen, står der intet om på instruksen for Dr. Clarks zapperinstrument eller fra Bio Gaia...

Desværre har jeg kun en EAE-model at forsøge på, så måske jeg skulle investere i nogen mus..
« Senest Redigeret: 26 August 2014, 19:10:49 af per west »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #11 Dato: 27 August 2014, 08:40:08 »
Per.
Jeg forstår ikke. Du må forklare mere!
Lactobacillus, som jeg har forstået, er en venligtsindet stamme med mange forskellige grene, som er mere eller mindre gavnlige. Denne stamme skal vel have lov til at lave quorum sensing, for at hjælpe os? Lactobacillus Reuteri, opdaget af en tysk forsker ved navn Reuter, patentiseret af et svensk firma og markedsført af samme, er en tilsyneladende svag gren. Reuteri er gavnlig, efter de svenske forskningsresultater, men kun/bedst ved varig brug. Dr. Clarks frekvensapperat skal vel forstyrre frekvenserne på de uønskede tarmflorabakterier.   Måske er problemet, at nogle af de mindre positivt aktive grene indenfor lactobacillus-stammen er blevet alt for dominerende, og det er det, der er svært at ændre.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 27 August 2014, 20:48:11 »
Hej Per
Det du beskriver lyder som kvantemedicin-behandlingerne jeg får. Hun finder de uønskede parasitter, orm, virus, bakterier og hvad jeg ellers har i kroppen som ikke burde være der, og neutraliserer disse. De gode ting får lov at blive.
Det er et system som er målt og udregnet længe før den læge du skriver om, opfandt sit apparat.

Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 27 August 2014, 21:01:31 »
Quorum Sensing er en måde for bakterierne at beslutte, hvorvidt der er plads til at danne koloni, både for de gode og dårlige bakterier, som ud fra antallet af proteiner som hæfter til receptorerne, indikerer om hvorvidt der er plads til at udbrede sin koloni.

Jeg kan på min frekvensgenerator vælge, enten at køre bredspektret frekvensområde, således at frekvenserne rammer alle bakterier i blodbanen, hvilket jeg tror er mindre heldigt, fordi jeg så rammer både skidt og kanel.

Efter Dr. Clarks udsagn vil kun de dårlige blive forstyrret og brydes ned, men det er begrænset hvad jeg har kunne finde af undersøgelser, for igen ville den etablerede videnskab ikke acceptere eller antage Dr. Clarks papirer, omhandlende teorien om helbredelse vha. ultralyd som nedbryder skadelige mikrober ved at ramme deres egenfrekvens.

Så det er for mig ret abstrakt at se i instruktionen som følger med generatoren, f.eks. frekvenserne for Ebola eller endda MS.

Hvordan frekvenserne passer til de gode bakterier er for mig ikke til at sige, eller om en del af Lactobacillus er blevet mindre egnet, men måske er det en god ide at lade være med at blande det hele sammen, for så er det umuligt at finde en rød tråd, hvis der da er en?  :)

Så måske skal man se zapning som den antibiotikakur man fra nogle, tilrådes til at tage, forinden man så forsøger at genetablere en sund balance i fordøjelsessystemet.

Betty. Det lyder spændende. Jeg har vist læst om det i noget du har skrevet, og så er jeg efterhånden endt op i at vælge sådan et apparat hvor man selv kan udvælge frekvenser ud fra sin diagnose, men desværre kan man ikke selv identificere hvilke "uønskede gæster" man har boende? Det finder man ud af, ud fra graden af Herxheimer reaktion. Har man ramt forkert, ingen reaktion. Har man ramt rigtigt= Herxheimer.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 28 August 2014, 10:26:57 »
Per: kan se det smarte i selv at have et apparat men forstår ikke hvordan du finder på hvilke bakterier, vira eller orme du skal lede efter. Og hvordan finder du ud af hvor lang tid det tager at neutralisere det uønskede? Eller er der en kæmpe manual med? Jeg er blevet testet for mange ting jeg ikke anede eksisterede og overhovedet ikke vil prøve at udtale navnene på.

Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012