Forfatter Emne: Mystiske symptomer  (Læst 10450 gange)

Offline HTC

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Mystiske symptomer
« Dato: 24 ſeptember 2014, 17:34:04 »
Hejsa er ny her... Og er kvinde på 46, og har IKKE fået konstateret MS, men har en masse mystiske symptomer, og netop MS bliver ved med at poppe op når jeg søger på nogle af mine symptomer.. men uanset hvad jeg har af symptomer, så er "det jo nok bare fra min leddegigt".... Lyder det fra lægerne... Har ikke nævnt overfor nogle om det evt kunne være MS...

Nyopstået pludselig Hovedpine + svimmelhed i uge 31 - så snart 9 uger og konstant! (højre side af hovedet 5 cm over øre og 10 cm ind fra øjet) mega træt og flad (er sygemeldt)...

Ørelæge besøgt mht svimmelhed og hovedpine - ingen øresten eller virus på balancenerven, men blev alligevel sent til MR scanning med hovedet og venter på svar.....

Massør afprøvet tre gange
Akupunktur afprøvet hos lægen fire gange
Homøopatiske dråber prøves
Healing prøvet
Går til fys, hun mener ikke jeg har spændinger i nakken der kan være skyld i hovedpinen og svimmelheden.
Nogle blodprøver taget hos lægen.. Men viser ingenting.

Leddegigt siden 1998 (er tilknyttet reumatologisk afd. med kontrol hver fjerde måned og blod- og urinprøver hver måned)

Blodprøver i forbindelse med min gigtsygdom viser "+2" ( ud af: 0, +1, +2, +3) i følgende:
Nucleus ANA - ab(IgG);P
Nucleus (homogen farvning) -Ab(IgG);P
(Er derfor obs for bindevævssygdom lupus men har læst mig til at tallene kan også pege i retning af sklerodermi)

Gentagne akutte Pericarditis (hjertehindebetændelse) 10 gange på de sidste to år - indlagt akut med blå blink de fire af dem.. Er tilknyttet hjerteafdelingen.. Og forsøgsvis på fast forebyggende medicin. De mener det har forbindelse til min leddegigt..

Diverse:
Ondt i lænden - må ofte op og tage tradolan om natten..
Uro i ben - har fået medicin mod restless legs i mange år, dosis er sat op en gang.. men nu meget slemt! svært at sove - bevæger mig konstant - måske det slet ikke er restless legs syndrom...

Iskoldt venstre ben og fod flere gange om dagen, fra under knæet.. Værst når stillesidende + når jeg prøver at få en lur + i flere timer når jeg går i seng.

Nogle gange Brændende fornemmelse i fødder, som de koger.

Kolde hænder og fingre, mærkelig følelse/nedsat følelse i fingre og mest fingrespidser, venstre hånd

Mærkelig tung smerte i venstre overarm.

Voldsom træt, bliver helt mat og hvid i hovedet - skal ind og ligge næsten hver dag, men svært at sove pga kolde fødder og uro..

Kan ligge tre timer når jeg går i seng om aftenen med uro i kroppen, mest fra lænden og ned i benene, før jeg sover + tager mere og mere smertestillende til natten for at få ro.. Det hele kører bare!

Kan vågne om natten og føler kroppen ryster, og som om min hjerne bare ræser mærkeligt rundt og jeg føler mig mærkelig og ved siden af mig selv, men ikke så tit..

Ofte urinvejsinfektion - så tit antibiotika
Træg afføringsmønster - tager magnesia hver morgen og aften, og ikke altid nok alligevel.

Tager en del medicin...
Predisolon 5 mg ( leddegigt + hjertehindebetændelse)
Plaquenil 200 mg x 2 ( leddegigt)
sifroll før sengetid (restless legs)
colchicin 5 mg x 3 gange (hjertehindebetændelse)
brufen 600 mg ved behov
panodil 665 mg ved behov
tradolan 100 mg ved behov
noget for mavesyre osv...

Blodtryk lidt højt, men får ingen medicin

Er jeg helt forkert på den når jeg tænker MS?

Venligst
Helle :-\

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Mystiske symptomer
« Svar #1 Dato: 24 ſeptember 2014, 19:40:03 »
Hej Helle ????

Vi er jo ikke læger, og sclerosen har 1000 ansigter ????

Hvis MR scan viser tegn på ms, bliver du nok sendt til lumbalpunktur, hvis ikke så har du nok ikke ms.

Du må vente på svar fra MR - det vil gøre dig klogere på, om det kan være ms ????

Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 24 ſeptember 2014, 21:06:56 »
Hej Helle

Velkommen til MS forum :)
Nej, der er ingen her der kan bekræfte din mistanke, men når det er sagt er der en masse du kan undersøge nærmere og ting du måske kan ændre på i dit liv.

I mine øre lyder det som CCSVI men med din historik kan det være så meget...
Du bør dog grave dybere og prøve at finde ud af, hvad der kan have udløst det.
Der er ingen sygdomme, som kommer ud af den blå luft, der er altid en årsag!
Dine forværrede symptomer kan lige så godt være al den medicin du får. Der skal et godt helbred til for at klare det ;)

Desværre er vores sygehusvæsen og lægestand meget ensporede når det kommer til at finde en årsag. Man symptombehandler langt hen af vejen i stedet for at finde den reelle årsag, især på det autoimmune område.

Din kost er yderst vigtig! Vælg økologi og hold dig langt væk fra alle forarbejdede fødevare.
Da du har fået meget antibiotika er din tarmflora ødelagt. Der skal gøres en stor indsats for at genoprette denne. En meget stor del af vores immunforsvar ligger i tarmsystemet.

Du bør tjekkes for:
Tungmetal forgiftning
Borrelia  (Lyme)
Vitamin og mineral mangel
Tænder (kviksølvplomber, rodbehandlinger m.m.)
CCSVI
Candida
Alt sammen noget det etablerede system stort set ikke beskæftiger sig med...

Andre problematiske ting:
Kunstige sødemidler såsom aspartam
Vaccine skader
Flour (Tandpasta m.m.)
Gamle traumer
Dårlig kost
Stress

Mit råd vil være at kontakte en holistisk læge og få en second opinion. De kan også hjælpe med borelia og tungmetal prøver + div. andre test. Samt masser af gode råd.
En konsultation tager typisk en time eller mere.

Kom gerne med flere detaljer om dit forløb, det kan være med til at finde den berømte nål i høstakken.

Mange hilsner
Jacob
« Senest Redigeret: 25 ſeptember 2014, 05:35:07 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember 2014, 21:28:10 »

Offline HTC

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 ſeptember 2014, 23:02:02 »
Hej og tak for alle jeres svar ????og kan forstå at symptomerne kan stamme mange steder fra og fra mange forskellige ting...
Ved godt jeg får en del medicin og det kan give bivirkninger, men det er jo en jungle hvis der er et af medikamenterne der driller mig på denne måde...
Får magnesium og en masse andre vitaminer og mineraler diverse dråber...
Men skal da lige ha kigget mere på de link i har sent..
Super tak
Og så spændt på hvad scanning siger...
Hilsen

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 25 ſeptember 2014, 16:22:04 »
Pøj med det Helle  :)

Som du kan læse herover og overalt på ms forum, findes der et utal af teorier fra den alternative vinkel. Har selv fået ccsvi indgreb, og det er fint, hvis man har overskud til at sætte sig ind i teorier, behandlinger, kostråd osv osv, og der er meget vi selv kan gøre, men jeg har sorteret meget i, hvor meget energi jeg bruger på hvad.

Stress er NOGO - og får du konstateret ms, vil jeg anbefale dig et ophold på sclerose hospital i Ry eller Haslev.

Håber MR giver svar  :)

Offline HTC

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 29 ſeptember 2014, 09:59:13 »
Hej igen
Og tak for svar
Ja kan sagtens følge dig mht alternativ behandling...
Da jeg i forvejen jo har været syg i mange år med gigt, har jeg virkelig prøvet lidt af hvert, og det har kostet en bondegård... Men IKKE EN ENESTE ting har nogensinde haft en positiv invirkning på mig...
Så tilsidst tog jeg beslutning om at holde mig til vores dygtige læger, og det er gået rimeligt...
Men nu med de nye symptomer er man jo alligevel lidt nysgerrig... Og er samtidig endt i en meget alternativ sviger familie... Så det bliver jo kastet i hovedet af en.. ???? Men absolut i en rigtig go mening..
Men sorterer helt bestemt
Hilsen
????????

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 29 ſeptember 2014, 16:04:18 »
Hej Helle

Hermed et par bud på super dygtige læger, der ved hvad de snakker om ;-)

Claus Hancke:
http://www.iom.dk/

Søren Flytlie:
http://www.flytlie.com/

Bruce Kyle:
http://www.aarhusprivatklinik.dk/

Se også disse bøger, rigtig gode opslagsværker om emnet m.m.
http://mayday-info.dk/kirchheiners-helseboeger.aspx

Hilsen
Jacob

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 29 ſeptember 2014, 17:25:31 »
Hej igen  :)

Bliver nødt til at bidrage med nogle af mine erfaringer med det alternative.

Kender ikke alle nævnte læger, de er sikkert dygtige og kompetente indenfor det de kan,  men har selv været i behandling ved Bruce Kyle, dyrt = ingen effekt

Dermed er ikke sagt, at han ikke kan noget! Men jeg synes, det var et meget underligt bekendtskab og forløb for mig...

Zoneterapi har givet mig ro i kroppen, men dyrt, efter tre år stoppet, styrketræning giver mere!

Rødkløverte, hologram armbånd, magneter, hvidløgskur, healing - ingen effekt, selvom alt prøvet over tre måneder.

De fleste har glæde af ridetræning og bassintræning, men det hjalp ikke mig - blev dårligere af det varme vand og også af kulden i ridehallen, slutresultatet blev negativt, så stoppede efter nogle år.

Generelt er min opsummering ift. min ms :
Synes krop er lettere, når jeg undgår oksekød, animalsk fedt, sukker, brød, ris, pasta, kartofler, og prioriterer grønsager, frugt, fisk og kylling. Kan anbefale mega B stress complex og D vitaminer fra Matas. Stop evt. rygning.

... Men se nu om de overhovedet har det først  ;)

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 29 ſeptember 2014, 17:27:34 »
Plus!!! Husk styrketræning - det styrer for vildt  :)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 29 ſeptember 2014, 18:32:23 »
Hej Helle,

Jeg ville vælge at vente på MR-scanningen og så se hvad den siger. Og måske de også vil have du skal have en rygmarksprøve ???

Min mening er, at først når der er eller ikke er en diagnose, så har du noget at forholde dig til og kan begynde på noget alternativt.

For en ting er sikkert - der er bivirkninger ved al medicin næsten).

Good luck med det hele  :)

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline HTC

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 30 ſeptember 2014, 08:36:10 »
Hej Helle og Bjarne

Også tak for jeres svar.
Og ja skal selvfølgelig vente på svar fra MR.. Og håber da selvfølgelig at det "bare" har noget med mine gamle skavanker at gøre og evt mit medicin forbrug eller evt lupus..
Jeg har haft et MEGET hårdt år på det føelsesmæssige og stressfulde område, og ved også at det kan trikker en masse ting...
Men nu må jeg se.
Blev afsluttet hos fys i går, da det absolut ikke er spænningshovedpine / svimmelhed fra nakken..
Men altså håber snart på svar..

Go dag
Hilsen
Helle

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 02 Oktober 2014, 16:16:49 »
Synes  også at du skal vente på svar fra MR-scanning.

Husk nu at MS godt nok er en lortesygdom, men man dør ikke af MS og der er på det sidste kommet meget ny medicin, som efter sigende har god effekt (medmindre du har progressiv sclerose, så er du efter lægernes mening udenfor terapeutisk rækkevidde).

Men få nu taget den MR-scanning først.
SPMS nu, RRMS diagnose i 2007, selvbedømt EDSS 4-4,5
At have sclerose behøver ikke at betyde et dårligere liv, kun et anderledes liv..

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 04 Oktober 2014, 20:45:18 »
Sakset fra Selvet.dk

HELBREDTE MULTIPEL SCLEROSE

Terry Wahls, kvindelig læge, helbredte sig selv for multipel sclerose, som ellers er en sygdom, som den traditionelle lægevidenskab ikke har helbredende behandlinger eller helbredende midler til.

Hun valgte funktionel medicin og var helbredt i løbet af et år. Funktionel medicin er desværre ikke er særlig udbredt herhjemme, men det kommer. Funktionel medicin tager udgangspunkt i det hele menneske og anskuer krop og sind som et sammenhængende hele. Behandlingsmæssigt lægges hovedvægten på kost- og livsstilsændringer suppleret med forskellige kosttilskud, hvor der er behov for det.

http://organichealth.co/dr-terry-wahls-cured-herself-of-multiple-sclerosis/

Se også tråden herinde

Jacob