Forfatter Emne: Christians FMT-behandling hos Taymount  (Læst 15475 gange)

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Christians FMT-behandling hos Taymount
« Svar #15 Dato: 29 Marts 2015, 07:48:53 »
Måske du kan få en karriere som donor, Christian, når nu hele din bakteriekoloni bliver udskiftet. Bakterieklinikken søger efter donorer. http://www.bakterieklinikken.dk/
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 29 Marts 2015, 09:14:20 »
Haha Per - ja måske, men indtil videre tror jeg at jeg holder mig til mit arbejde.

Jeg skal jo lige vende mig til den nye skidestilling  ;D
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 29 Marts 2015, 09:17:12 »
tak for link til bakterieklinikken Per, det ser interessant ud  :)
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 29 Marts 2015, 09:39:48 »
@s1974
Ja IT det er det jeg er god til - det er jo mit arbejde... Nu skal der bare lidt mere liv i forummet igen - efter CCSVI er det gået ned af bakke.

@Lisa og @s1974
Pølleprøven jeg har fået fortaget kommer fra Genova Diagnostics (i USA tror jeg), men jeg kan se på deres hjemmeside at http://www.nordicclinic.dk/ her i DK fører den. Jeg betalte vist ca 2000 kr for den ( :o :o)
Prøv at ringe til dem - jeg vedllægger mit resultat her - så kender I mig ind og ud!

Prøv at se "Diversity Association" på side 1 - den er helt nede i "Lower" sektionen, hvilket viser at jeg på det tidspunkt har meget få gavnlige bakterier i tarmen.

På side 5 står der også at jeg har en parasit - Blastocytis - det vil jeg se om jeg kan gøre noget ved. Blastocytis er kendt for bl.a. at den den ramte ikke kan tage på. Sådan har jeg det også.

Christian
« Senest Redigeret: 29 Marts 2015, 09:41:54 af hag »
Nu på Gilenya.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 29 Marts 2015, 15:56:56 »
Spændende. Hvad betyder de andre ting? Den der grønne tarm, hvad indikerer den? Og inflammation - er det kun en lille smule? Og ubalance. Ubalance i hvad? Og relative abundance - dvs du har egentlig baktusser nok?

Ja, de der gule nogen, dem må du hellere komme af med - hvordan gør man det?

Questions questions - all these questions!!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 29 Marts 2015, 21:38:45 »
Hej Lisa

Den første side indeholder en opsummering af de efterfølgende. Jeg har ikke nogle problemer i de sektioner der hedder Inflamation og Insufficiency. I Infection har jeg Blastocytis (længere ned i rapporten står der at de har fundet få af dem), og i Imbalance har jeg for lidt Beneficial Bacteria og Total SCFA og for meget Beta-glucuronidase.

Min imbalance mht bakterier skulle gerne være okay nu. Short-Chain Fatty Acids (SCFA) er for lidt fibre - den har jeg forhåbentlig fået gjort noget ved nu. Beta-glucuronidase er et enzym der nedbryder komplekse kulhydrater - så for mange af dem betyder nok at jeg har spist for mange komplekse kulhydrater  :(

Relative abundance er nok hvordan fordelingen af gode bakterier er, men der er slet ikke nok af dem, som der står i "Diversity Association".

Jeg har ikke nødvendigvis de rigtige svar på det hele, men det er sådan jeg har forstået det.

Christian
« Senest Redigeret: 31 Marts 2015, 19:47:57 af hag »
Nu på Gilenya.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 19 April 2015, 13:19:11 »
Hej Christian,

Håber så meget for dig, at det hjælper bare nogle af symptomerne. Som du skriver har vi efterhånden myriader af dem  >:(

Jeg vil sige det sådan at kan den behandling jeg planlægger at få hos Bakterieklinikken, hjælpe på min træge tarm og forstoppelse, så ville det være skønt.

Jeg "hænger lidt i bremsen" med at få det afprøvet; det er jo også et økonomisk spørgsmål, desuden skal jeg også være klar til det mentalt og ja, ærligt talt, så er mit privatliv rodet for tiden  :(

Men jeg skal nok holde jer opdateret om hvornår og hvordan og hvorledes, det bliver dog ikke de første par måneder ...

Og hold os endelig opdateret om, hvordan det går Christian  :)

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 27 April 2015, 08:45:35 »
Jeg var lidt usikker på, hvor jeg skulle placere dette, men nu kommer det  her. Det er om den Lacto-bakterie, Reuteri, der er i bio gaia, som flere af os tager som dråber. I den 'tarm-bog' jeg læser, står der lidt om den:

'De virkeligt gode undersøgelser er først kommet til i de senere år. I 2011 indtog  114 canadiere  to gange dagligt en særligt tilberedt yoghurt som led i et forsøg.  Den til føjede bakterie var Laktobacillus Reuteri,  i en særlig fordøjelses resistent form. I løbet af 6 uger faldt det 'slemme' LDL-kolesterol med 8,91 %. Det svarer til ca.halvdelen af den effekt, der opnås med et mildt kolesterol-sænkende middel - men uden bivirkninger.  I andre undersøgelser har man endda kunnet sænke kolesteroltallet med op til 30 %. Der mangler dog stadig opfølgende undersøgelser, der kan bekræfte disse resultater.'

Så, hvis nogen her har forhøjet kolesterol tal, så er bio gaia nok en god ide.

I øvrigt, så står det i bogen, at tarmkanalen har flest bakterier tættest ved 'endestationen'. Så måske er Christians måde at få 'baktusser' på, den bedste. Så kommer de direkte derhen, hvor de skal være. Tager man dem igennem munden som pulver, som jeg gør, skal de altså en lang vej igennem 'kanalen, inden de kommer på plads. Men jeg fortsætter uanfægtet, for jeg har ikke så mange andre muligheder.

Igen, jeg vil anbefale bogen. Der er rigtig meget nyttig viden i. Og nej - jeg får ikke procenter af salget.  ;D
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 13 Maj 2015, 20:44:48 »
Hej Christian
Hvordan er det gået efter din tur til England. Var det pengenew værd?

Vh. Per West
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 14 Maj 2015, 08:48:19 »
Ja, Christian, hvordan går det?

I 'tarm-bogen', som jeg igen igen igen vil opfordre alle til at læse, står der en meget lille smule om fmt, hun er kun ganske kort inde på emnet.

Men, hun skriver, at hvis man får bakterier 'udefra', så er det alfa og omega at man 'fodrer' dem godt - ellers forsvinder de igen. Det gælder også for dem af os, der tager forskellige former for probiotika.

Og hvordan fodrer man så bakterier? Det gør man med præbiotika.

Jeg var ikke selv klar over forskellen på præ- og probiotika, men kort fortalt er probiotika når vi selv indtager bakterier, og præbiotika er, hvad bakterierne så 'spiser'.

Og, som hun skriver i bogen, så er hvidt mel, sukker og junkfood noget, som overhovedet ikke gør noget godt for tarmfloraen, og bakterierne dernede går til, for de får ikke noget, som holder dem i live.

For at holde bakterierne og i live, skal de have bl.a. fibre. Fibre fra grøntsager.

Og så er der jo lige pludseligt logik i det hele.

TW spiser i læssevis af grøntsager af alle slags, og hun har med garanti en af de de sundeste tarmflora'er i verden! Og hendes tarmflora gør hende sund og giver masser af modstandskraft til immunforsvaret.

Så Christian, jeg håber, du holder dine nye logerende i live med at spise noget, som de kan li' - ellers flytter de (til WC-kummen)!

Og, så for sidste gang (tror jeg) læs bogen, den er fuld af nyttig viden. Og nej, jeg får ikke procenter af salget - desværre.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 18 Maj 2015, 13:29:03 »
Hej Lisa

Jo tak, det går da okay. Undskyld mit sene svar.

Jeg har ikke fået læst tarmbogen endnu - det har jeg til gode.

Du har ret - prebiotics og probiotics er vigtige. Dem spiser jeg faktisk også.

Prebiotics: Bimuno, som man klan købe på nettet
Probiotics: Prescript-Assist

Begge fik jeg anbefalet af Taymount.

Jeg spiser desværre ikke ligeså mange sunde grøntsage, som TW. Men nogen spiser jeg da.

Desværre må jeg indtil videre sige, at min behandling hos Taymount ikke har givet mig noget særligt - lidt bedre hud, og lidt bedre mave synes jeg.

Mine ben er stadig dårlige, så jeg går fortsat til fysio-terapi - det synes jeg hjælper. Ihvertfald bliver det værre når jeg ikke går der.

hilsen Christian

Nu på Gilenya.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 18 Maj 2015, 14:33:36 »
Hej igen, Christian. Godt du har styr på det.

Jeg kan se, at de probio du tager har $ pris - og vel altså er fra USA. Jeg har fundet de samme hos Amazon i UK. Så slipper man uden om told og moms hvis man bestiller i UK. Denne dut har 90 kapsler, hvor de andre har 60.

http://www.amazon.co.uk/dp/B00U3738H2/ref=sr_1_6?s=drugstore&ie=UTF8&qid=1431951980&sr=1-6&keywords=prescript+assist+probiotic

Bimuno fås også hos Amazon UK,  så kan man bestille begge sammen:

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_ss_i_2_7?url=search-alias%3Ddrugstore&field-keywords=bimuno%20prebiotic%20powder&sprefix=bimuno+%2Cdrugstore%2C207

Gosh! hvor bli'r vi sunde!!!!

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 26 Maj 2015, 20:58:46 »
Hej Christian,

Øv, at der ikke rigtigt er nogen virkning på bentøjet  :(.
Men var der ikke noget med, at du sover bedre ??

Mvh
Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Søren B.

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 26 Juni 2015, 16:27:42 »
Nå Christian,

Hvordan går det? Har du stadig positiv effekt af behandlingen, og har det haft en indvirkning på din gang?
Der dukker hele tiden nye input om tarmflora op på mine søgninger, og det lader til at være det nye sort - men som altid må man tage tingene med et gran salt, så selvom forbindelsen mellem tarmen og hjernen giver rigtig god mening for for personlige situation, prøver jeg at være nøgtern.

/Søren

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 19 Juli 2015, 10:18:08 »
Hej Christian

Noget nyt her godt 3 mdr. efter din tur?