Forfatter Emne: Skal lige have lidt luft...  (Læst 1607 gange)

Offline mimme

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Skal lige have lidt luft...
« Dato: 30 Maj 2015, 13:04:21 »
Hej alle sammen
Jeg er en 28 årig kvinde og ny herinde... ikke fordi jeg har fået konstateret sklerose, men fordi jeg skal til udredning hos en neurolog om et par uger. Grunden hertil er, at jeg meget ofte har hovedpine, har i længe døjet med en kold, følelsesløs plamage på ryggen som kommer og går. Oplever sommetider at minde fødder "brænder" når jeg er gået i seng om aftenen, og i dagtimerne oplever jeg, mine ben føles kolde og underlige fra knæet og ned. Har desuden haft en del rysten og snurren på hænderne (især ved arbejde med hænderne). Endvidere fik jeg "konstateret" en synsnervebetændelse på mit venstre øje. Havde gået med smerter bag øjet i længe. Øjenlægen kunne ikke se noget galt med mit øje, men ud fra de kliniske symptomer vurderede han, at jeg havde haft en synsnervebetændelse. Har ikke oplevet nedsat syn, men har haft nogle slørede plette for øjet af og til.
Men jeg er faktisk rigtig nervøs for hvad der nu skal ske. Min læge har som sagt henvist mig til neurolog, som jeg skal til om et par uger, men mon hun så sender mig til en scanning eller hvordan??
Nårh ja... har også fået forstoppelse... ha ha, men ved ikke om det kan have en sammenhæng med de andre symptomer  ::)
Hvordan har jeres forløb været og hvad kan jeg forvente, skal ske nu???
God weekend!! :-)
« Senest Redigeret: 30 Maj 2015, 13:45:42 af mimme »

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Skal lige have lidt luft...
« Svar #1 Dato: 30 Maj 2015, 14:37:24 »
Hej Mimme

Min forhistorie ligner en del din, bortset fra, at hos mig forsvandt synet på højre øje totalt, og kom langsomt tilbage over et par mdr.

Der gik så ca. 10 år forinden jeg faktisk fik en diagnose på sclerose.

Typisk får man foretaget en 2-3 test af nervesystemet, en MR-scanning af hjernen og en lumbalpunktur for at lede efter oligoklonale bånd i rygmarvsvæsken.

Har du været i nærheden af en skovflåt fornylig? Måske skulle du hos din læge få foretaget en Western Blot test, for at se efter antistoffer for Borrelia, og så få udstedt en længere varende antibiotikakur.

Det ville være godt at få det gjort, inden du evt. får en Sclerosediagnose, for diagnosen i sig selv, afspærrer dig fra de fleste af de behandlingsmuligheder, man ellers tager for givet, at man har ret til.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Skal lige have lidt luft...
« Svar #2 Dato: 02 Juni 2015, 20:35:31 »
Hej Mimme

Velkommen til forum.
Tjek lige denne tråd, der er en del links og råd.
http://www.msforum.dk/index.php/topic,842.0.html

Maven er tæt forbundet med vores immunforsvar, så der er i hvert fald noget, som skal arbejdes med der.

Spørg endelig løs ;-)

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.