Forfatter Emne: Gamle nyheder  (Læst 3394 gange)

Offline PiaB

• Full Member
    • Vis profil
Gamle nyheder
« Dato: 23 April 2012, 20:40:07 »
Afføring - den nye vidundermedicin.

I Ekstra bladet i lørdags var der et tillæg omkring Bæ-transplantation. Ny forskning viser, at alvorlige sygdomme kan helbredes, hvis man transplanterer lort fra raske menneskers tarm til patienter med ex gigt, sclerose eller diabetes.

Teorien er, at vi holder os raske hvis vi har de rette bakterier i tarmen.

Det kunne gå hen og blive et behandlingstilbud, hvis der kommer et gennembrud i de næste år, udtaler Allan Flyvbjerg, diabetes-professor og dekan ved Århus Universitet

K.h Pia
« Senest Redigeret: 24 August 2014, 08:01:01 af hag »
Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Sv: Nyheder
« Svar #1 Dato: 24 April 2012, 07:36:58 »
Afføring - den nye vidundermedicin.

I Ekstra bladet i lørdags var der et tillæg omkring Bæ-transplantation. Ny forskning viser, at alvorlige sygdomme kan helbredes, hvis man transplanterer lort fra raske menneskers tarm til patienter med ex gigt, sclerose eller diabetes.

Teorien er, at vi holder os raske hvis vi har de rette bakterier i tarmen.

Det kunne gå hen og blive et behandlingstilbud, hvis der kommer et gennembrud i de næste år, udtaler Allan Flyvbjerg, diabetes-professor og dekan ved Århus Universitet

K.h Pia

Hej Pia..

Der har været skrevet lidt om det her inde før men kan ikke lige finde det.. Dengang læst jeg lidt mere om det og ja det lyder ikke så lækkert men der kunne jo være noget om det.. Alt det vi spiser idag er fyldt med alt muligt, utalige E-nummer og tilsætningsstoffer og tror ikke på alt er lige sundt..
Scleroseforeningen har også haft en artikel om det og den kan du se her: http://www.scleroseforeningen.dk/da/Service/Pjecer%20og%20Magasin/MagaSinet_aug_2011/teori-om-at-tarmindhold-har-betydning-for-sclerose.aspx
Jeg har selv en del marve problemer så kunne være man skulle præve det..:-)

Mvh Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 24 April 2012, 08:44:07 »
Sådan en mundfuld vil jeg nok have lidt svært ved at få ned - men på den anden side, hvis det kan få symptomerne til at gå væk så er jeg med på den værste  ;).   Men det skal pakkes godt ind!!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 24 April 2012, 09:05:46 »
Lisa jeg er ret sikker på at det ikke skal spises  :D

Det bliver opsat i tarmen.

christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 April 2012, 11:46:36 »
Jeg har fundet nogle links med bæ....  læs og bliv klogere. Men, hvis det hjælper, skal han nok den samme trælse vej som Zamboni.

http://magazines.raskmedia.com/raskmagasinet/75/9

http://www.nito.no/Fagmiljoer/Bioingeniorfaglig-institutt/Bioingenioren/Alle-Bioingeniorene/Bioingenioren-2011/Bioingenioren-10-20111/Fagkronikk-Oh-shit/

http://mags.datagraf.dk/dbio/14/20

http://www.e-pages.dk/dbio/14/fullpdf/full4f967109779ac.pdf  se s. 22 i denne PDF - der er en "do it yourself" guide.

Do it yourself metoden....:

http://mags.datagraf.dk/dbio/14/20  

Nu har jeg læst mig frem til, at det nok ikke er så slemt alligevel.

En del afføring fra en rask person filtreres (se en af artiklerne i links) og denne rensede prøve bruges sammen med en  tarmskylning. Det kunne jeg godt lige klare.

Pyyyyyh, det lettede at få at vide, at det ikke skal den normale vej!!!!   :D :D :D :D
« Senest Redigeret: 24 April 2012, 11:58:20 af Lisa.T »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 April 2012, 14:18:25 »
Nu har jeg så tænkt lidt mere (ingen smarte bemærkninger, tak!) og, hvis det viser sig at holde vand, så kan jeg forestille mig, at det er rigtig gode nyheder - af flere grunde.

1.  Det vil være forholdsvis billigt (set i forhold til ccsvi-behandling)
     Jeg har fundet priser på en skylning på ca. 1000,- kr. Derudover skal der nok tillægges pris for rensning og   håndtering af prøven. Men mon ikke et par tusinde vil være nok.

2.  Det kan gøres i DK, det er ikke nødvendigt at rejse udenlands.

3.   Selv om det ikke umiddelbart får godkendelse af myndighederne, så kan jeg forestille mig, at de forskellige klinikker kan overtales alligevel. Der er jo penge at tjene, og så vidt jeg kan se intet ulovligt.

Rent umiddelbart kan jeg kun se fordele. Med mindre der er  en helbredsrisiko, som jeg ikke kender til, så ser det ud til at være næste "hype".

Offline PiaB

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Nyheder
« Svar #6 Dato: 24 April 2012, 17:28:01 »
I artiklen jeg har det fra står der:
Amerikanske forskere fra Integris Baptist Medical Center har netop gennemført et eksperiment med 77 diarre-patienter. Alle var de ofre for en meget ubehagelig diarre, som bliver forårsaget af den hårdføre bakterie " clostridium difficile".
Efter transplantation af afføring fra raske mennesker, oplevede ni ud af 10, at diarreen forsvandt. Det er et utroligt aktivt, biologisk stof, udtaler Mark Mellow. Patienterne fik som sidegevinst mindre gigt, og en anden fik lindret sin allergi.
Desværre fik 4 patienter nye, alvorlige sygdomme, bl.a gigt og en sygdom i nervesystemet.
Hvis man blev indlagt på sygehus i første halvdel af 1900 tallet, skulle man også aflevere en afføringsprøve, så lægen kunne udelukke en tarmsygdom ( har jeg ladet mig fortælle i dag)
Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 23 Marts 2013, 10:30:08 »
Fundet i CPn gruppen på FB. De indledende ord er:

"Professor Borody told me he discovered the connection between MS and gut bacteria by accident. He was treating the MS patients for their chronic constipation, not MS, with the FMT and they unexpectedly recovered. Since our discussion, I have been prodding him to publish his finding which he finally did below in the fall of 2011. Below is his poster that he presented American College of Gastroenterology 2011 in Washington, D.C..."...helen

http://nubiome.com/blog/cutting-edge-multiple-sclerosis-research/

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 04 Juni 2013, 07:29:13 »
Lort igen.  :D  Så går der lort i det igen, men det lader til, at flere behandlere kan se en god virkning.

http://blogs.scientificamerican.com/molecules-to-medicine/2013/05/20/the-st-hits-the-fan-fda-inds-and-fecal-microbiota-transplants/