Forfatter Emne: Faste  (Læst 2890 gange)

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Faste
« Svar #15 Dato: 18 August 2016, 17:04:50 »
Tak for uddybelsen Per. Der er mange detaljer at være opmærksom på.
Man kan ’sagtens’ komme i ketose uden at faste. Det handler blot om hvad man indtager og det er meget individuelt hvornår ketosen opstår. Hvis du eksempelvis havde spist en avokado i stedet for en agurk da du fastede, havde det understøttet en ketosetilstand. Det gør agurken ikke hvis man vil i dyb ketose. Terry Wahls diæt på niveau 3 er eksempelvis en mild ketosediæt.
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 20 August 2016, 08:06:56 »
Nå 3. faste truer så småt, så jeg sætter lige et motivationslink ind her: https://www.youtube.com/watch?v=tFCNFVZDz6Y

Endnu synes jeg ikke miraklerne er sket, men succesraten skal nok måles over længere tid, og hvad musene angik, stod der vist noget med en kraftig forbedring for 20 %.

Så fasting kan nemt risikere at blive til en livsform, og jeg må hellere se hvad hende Terry Wahls siger om ketose?

Og Madbanditten http://www.madbanditten.dk/ ser også spændende ud? Men om hun så er sclerosevenlig med æg og ost?

« Senest Redigeret: 20 August 2016, 08:34:36 af per west »
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 27 August 2016, 12:18:11 »
Det var så tredje "museforsøg" med faste i 3 døgn. Om så der er sket en slags reset af immunsystemet må tiden vise. Jeg har i hvert fald måtte indse, at 3 døgn uden mad, er lidt for rigeligt, for den her model fungere ikke uden en brændstofpåfyldning af og til.

Så skal der fastes videre ud i fremtiden, blir det nok max 2 døgn. Første dag er jeg sulten. 2. dag er jeg vågen, ikke voldsomt sulten og nøjes med en kort middagslur. 3. dag kommer balanceproblemer og ulyst til at foretage sig noget som helst, men stadig føles det som om brainfoggen er væk. Stadig kun en kort nap på langs, nu primært for at få balancen lidt mere optimal. Til gengæld kommer lysten til mad voldsomt frem igen, så det må tilrådes ikke at se DR- fjernsyn, for alle programmerne handler for det meste om mad.

RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 27 August 2016, 13:19:10 »
Det lyder som en streng omgang med de tre dages faste. Jeg er heller ikke blevet fristet til at gå videre efter mine forsøg med 24-timers faste.
Al den faste må også virke voldsomt slankende, hvilket jo ikke er meningen.
Til gengæld blev jeg inspireret af din beretning om brainfog der letter. For det minder mig om dengang jeg var i ketose. Hvis man spiser sig i ketose ligner resultatet måske de gode resultater fra undersøgelsen om 3-dages faste?
Jeg opretter lige en ketosetråd…
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012