Forfatter Emne: Pers eftertanker i forbindelse med stamcellebehandling i Indien  (Læst 1405 gange)

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Foredrag om HSCT https://www.youtube.com/watch?v=bvCgXpQiU1w

Om det her er en god ide, er svært at sige, men valget står klarere, når Sclerosens retning hos en, er så ensrettet nedadgående, DOWN -> DOWN -> DOWN, år efter år efter år, og behandlings-tilbuddende efterhånden er en "trappeelevator" eller en ny "trehjulet el-cykel."

Bladdercontrol var mit problem, og er nu noget større pga. bivirkning ved HSCT, men lidt fra eller til, hvad forskel gør det, så længe der er et glimt af håb om OP -> OP -> OP.

:)
« Senest Redigeret: 15 November 2016, 14:23:36 af per west »
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Pers eftertanker i forbindelse med stamcellebehandling i Indien
« Svar #1 Dato: 18 Januar 2017, 05:42:13 »
Problemerne løser sig lidt efter lidt, hen ad vejen, og det er svært at skille ad, om der er fremskridt eller hvad.
Når jeg læser om post HSCT patienters erfaringer, deler vandene sig meget, og behandlingen bærer præg af, først og fremmest, se tiden an, for stam celler har ikke nødvendigvis lige så travlt som en selv. Så der kan gå år.
Og først og fremmest skal man i nogle måneder, afholde sig fra at eksponerer sig selv til mulige smittekilder, hvilket kan være en sport, i en juletid.
Jeg ser frem til lidt mere lyse tider, hvor der kan gangtrænes lidt mere, end hvad man kan, indendørs. Det ville være rart, at komme med i divisionen af MS-patienter der pludselig opdager, at de glemmer stokken, når de går ud.
Indtil videre er det lidt rigeligt status Q, med ondt i ryg, og stive ben som skal holdes i ave, med strækøvelser.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?