Forfatter Emne: Selleri Juice  (Læst 22312 gange)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Selleri Juice
« Dato: 11 Juli 2018, 13:13:48 »
Hej !

Jeg har efterhånden prøvet mange ting for at få det bedre:

• Kost
  • CCSVI
  • LDN
  • FMT

Jeg må sige, at fælles for det hele er, at jeg ikke rigtigt blev bedre af nogle af dem  >:(

Så hørte jeg om Medical Medium - Anthony William. Først tænkte jeg - aaahr det er da vist en and... Men efter at have fulgt ham, og læst op på hans bøger, må jeg sige at han er værd at lytte til!

Specielt må jeg sige, at hans anbefaling af Cellery Juice er værd at lytte til!

Jeg har i langt tid haft problemer med maven. Selv ikke min tur til England for at få FMT, hjalp på maven. Men - Selleri Juice virker for mig!

Efter cirka en uge på Selleri Juice hver morgen før morgenmaden gik min mave i orden!

Det kan helt KLART anbefales.

Jeg juicer Selleri så ofte det er muligt - jeg laver gerne til 3 dage af gangen. De kloge siger, at det ikke kan holde sig i køleskabet, men jeg tænker at det er bedre end at lade være.

Christian
« Senest Redigeret: 12 Juli 2018, 11:37:49 af hag »
48 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Medical Medium følger - Selleri Juice, og Detox Smoothie
Nu på Tysabri.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Selleri Juice
« Svar #1 Dato: 13 Juli 2018, 07:34:28 »
Er det knoldselleri eller bladselleri?
Jeg bruger bladselleri på min morgenomelet, og det virker da lidt, men ikke mirakuløst.
Jeg har taget en Anthony Williamskur, og har også hans bog liggende, men desværre virker det som om sclerosen er meget hårdnakket, især efter HSCT og lang tid med blæreinfektion som jeg fik i forbindelse med HSCT.

https://www.facebook.com/groups/1165937050095009/ er en gruppe som skriver om erfaringer med AW's bog.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 16 Juli 2018, 17:31:13 »
Hej Per!

Det er bladselleri - og det er vigtigt at juice det, enten med en juicer eller med en blender og et stykke stof.

Det er mest effektivt hvis man drikker det om morgenen på tom mave.

AW siger at man skal have 16 ounces (473 ml) om dagen, men mindre er også okay.

Jeg drikker juicen fra et enkelt bundt selleri hver morgen (jeg forsøger, men er af og til nødt til at springe over).

Nu er jeg på ferie i Jylland, og herovre er bundterne noget mindre, så et bundt bliver til færre ml.

Se her hvordan man juicer:

https://www.youtube.com/watch?v=ZvQ4SoCMCP8

Christian
« Senest Redigeret: 17 Juli 2018, 08:31:51 af hag »
Nu på Tysabri.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 18 Juli 2018, 17:57:17 »
Du kan få Sjællandsk størrelse, ved at handle hos Økovejen. 18 kr. pr. bundt. Jeg har en Hurom slowjuicer som det er værd at teste sellerien på, selv om det at gøre den ren, nærmest er en uoverskuelig overvindelse for en brainfogged sclerosepatient.

Jeg kunne forestille mig, at det er vigtigt at skære sellerien ud i små bidder for at undgå at det trevler for meget.
« Senest Redigeret: 18 Juli 2018, 18:04:28 af per west »
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 18 Juli 2018, 18:23:37 »
Appropos "ingen ting virker". Prøv at læse Ole Sloth, "Mit 3. liv". En historie som meget ligner det forløb som mange med MS udsætter sig selv for.
Med en nedadgående spiral uanset hvad der forsøges.

Det interessante er så, at en morgen vågnede han pludselig op med mange af MS-generne fordampet. Han skriver, at det nærmest mindede om det lys han fik efter sin CCSVI i Belgien. Fra EDSS på 6 til så pludselig EDSS på 3.

Kan være at det er vigtigt ikke helt at miste håbet, for uanset de fleste patienter som har været igennem den neurologiske indoktrineringsmaskine, omkring autoimmunitet, så er det for mig efter alt hvad jeg har prøvet, inkl. forsøg på udskiftning af det "autoimmune" system ved HSCT, klart at MS drejer sig om adgang til ilt.

Mærkes især her i sommervarmen med 30 grader+, og en utrolig tynd luft, hvad angår ilt-optag og røde blodceller.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 19 Oktober 2018, 14:47:32 »
Uhhh! Det er længe siden, jeg har været her - meget længe.

Hag, den med sellerijuice er jeg med på. Per, det er bladselleri, vi snakker om.

Jeg har købte 3 af hans bøger, men der står meget af det samme i dem. Han mener, at ALT skyldes EBV - Ebstein Bar Virus. Og han giver opskriften på, hvordan man kan slippe af med den. Hmmm…

Kort fortalt, skal man spise meget restriktivt. Der er mange mange mange ting, man ikke må få. Hans No Go liste er meget lang. Bl.a. ingen kaffe te chokolade brød korn fisk kød og mange andre ting. (ved no kaffe, er jeg stået af).

Men sellerijuice virker. Jeg kan mærke, at det giver ro i maven. Jeg døjer somme tider med mavesyre, især om natten, og sellerijuice giver ro.

Men jeg har et problem med min juicer. Jeg har en slowjuicer Kuving Witt. Den er god, men det er en krig at gøre den ren. De lange selleri tråde sætter sig fast (også når jeg skærer i mindre stykker) og jeg har simpelthen ikke finger/håndkræfter til at skille den ad. Jeg gider simpelthen ikke slås med den hver dag. Så jeg tager kun juicen en gang imellem.

Juicen smager af røven til, men jeg skyller den bare ned. Ingen medicin smager godt.

Jeg ved, at Betty Svankjær, som jeg mailer en del med, også drikker s-juice og har god gavn af det.

Der er flere FB grupper, der følger ham. Der kan man læse om andres erfaringer, og stille spørgsmål. Bare søg på den medicinske seer eller medical medium.
« Senest Redigeret: 19 Oktober 2018, 15:04:43 af Lisa.T »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23 Oktober 2018, 18:56:30 »
Jeg har købt bogen af Sloth, men kan ikke umiddelbart anbefale den. Den er på 90 sider, og der står INTET Vi MS veteraner ikke ved.

Ja, han vågnede en morgen og havde det pludseligt bedre. Men han aner ikke hvorfor,  har ikke gjort noget særligt, og har ingen råd at give videre. Han spiser almindeligt, også junkfood,  motionerer kun lidt og har ingen svar. Spar pengene, bogen er det ikke værd.

Derimod er jeg ved at være god til at juice selleri,  så forhåbentlig hjælper det. 1
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 23 Oktober 2018, 22:13:00 »
Hej Lisa - velkommen tilbage  ;D

Jeg er glad for at høre, at du er blevet godt til at juice. Jeg er blevet totalt fan af selleri-juice.

Jeg juicer hver dag - i hverdagene når jeg det ikke om morgenen, og så gør jeg det om eftermiddagen efter arbejde.

Det med smagen - husk at fjerne bladene, så smager det faktisk godt (efter nogen tid).

Husk at det skal drikkes med det samme - det oxiderer, og får en klam farve (selv i køleskab).

Jeg er også på AW's Heavy Metal Detox Smoothie (HMDS), og den er jeg også stor fan af.

Christian
Nu på Tysabri.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 03 November 2018, 16:32:07 »
Jeg er også med her. Har juicet i snart et par måneder. Startede med få mundfulde om dagen men klarer nu et helt bundt bladselleri. Tager et bundt hver morgen. De dage jeg ikke skal noget tager jeg også vand med citron. Synes ikke han er restriktiv. Måske fordi jeg i forvejen er næsten glutenfri, er sukkerfri og næsten uden mælkeprodukter. Fylder lidt af hans anbefalinger på efterhånden. Kan godt lide at han anbefaler og fraråder, ingen du skal eller må ikke.
Lige nu er min gang blevet pænere og jeg går hurtigere, min blære er meget bedre og min mave føles bedre. Jeg har hele tiden kunnet trække vejret gennem næsen men nu er der godt nok åbnet på fuld drøn, kan ikke huske jeg nogensinde har haft så godt med luft gennem næsen. Føler en masse i mig falder på plads og jeg har mere ro indeni. Vand med citron giver energi synes jeg.
Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 06 November 2018, 14:28:20 »
Christian, må jeg be' om din opskrift på detox smoothie? Jeg synes ikke, hans er nem.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 11 November 2018, 17:41:11 »
Hej Lisa

Jeg bruger AW's. Der er 5 vigtige ingredienser:

• Vilde blåbær - købes i fx Rema 1000 eller Super Brugsen (økologiske blåbær - er vilde). En hel pakke.
  • Hawaiansk spirulina - købes på nettet. 2 tsk.
  • Barley grass juice extract - 2 tsk. Købes hos iherb.com.
  • Koriander - jeg tager en hel krukke/pakke fra Rema eller Brugsen
  • Dulse (tang) - 2 skefulde. Jeg købte det på Amazon "Organic Dulse Flakes Maine Seaweed"

Derudover et par bananer, noget honning, og noget vand.

Det hele blendes. Jeg får ca 1 liter, som holder 4-5 dage til mig.

Her er en lille video:

https://www.youtube.com/watch?v=8T2bp8L7d9Q

Han bruger i videoen lidt mindre a pulveret, og så til gengæld appelsin juice. Sådan er hans oprindelige opskrift ikke. Men det er nok ikke så vigtigt, tænker jeg.

Christian
« Senest Redigeret: 11 November 2018, 17:44:11 af hag »
Nu på Tysabri.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 23 November 2018, 12:40:00 »
For ikke at skulle købe ind alle mulige steder, og betale fragt diverse steder fra, har jeg undersøgt (og bestilt) byggræs juice pulver, spirulina, og dulse, og det fås alt sammen hos Amazon.co.uk, alt økologisk. Jeg plejer at bruge den engelske side, da jeg så er sikker på ikke at få en ekstra regning for told fra USA, det har jeg prøvet.

Når - hvis - den engelske side lukker ned ved Brexit, så har den tyske side det samme. Siden oversætter selv til engelsk, hvis man ønsker. Jeg har blandet erfaring med at bestille fra USA, muligvis gør jeg noget forkert. Men jeg har både fået varer konfiskeret (man får ikke pengene tilbage), og har fået en ekstra regning på told. Det sker ikke inden for EU. Og jeg regner ikke med, at England holder op med at eksistere efter Brexit, og jeg tror de stadig gerne vil handle. Og det er mit private gæt, at pundet tager et ordentligt dyk efter Brexit, men, let's wait and see.... ;)

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 23 November 2018, 12:51:25 »
Nyheden er lagt ind under forskningsnyheder også, men jeg poster lige her, da brugere måske ikke lige ser det ellers.

I Australien er der nyt om EBV, som formodes at være medvirkende til MS.  Og det er jo lige Medical Mediums kæphest.

https://msra.org.au/news/anti-ebv-trial-shows-promise-in-progressive-ms/?fbclid=IwAR2ilfxVpR4DpdDMlR5lVsb5WWhXIaY5T5kQKZdDxAXzAKfphYsiZWfnMoE

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 13 December 2018, 15:50:34 »
https://m.facebook.com/groups/1432936326924524?view=permalink&id=2240283732856442

Don't shoot the messenger.  Jeg viderebringer en tråd fra en Wahls gruppe. Og jeg indrømmer, at jeg selv er blevet lidt tvivlende.

Men jeg har set omtale af en forsker, Kasia Kines.  Hun forsker i EBV, og regnes for en af de førende kapaciteter i EBV. Jeg har bestilt hendes bog, som også skulle give (videnskabeligt funderede) anvisninger til, hvordan man slipper af med viruset.

Så jeg vil gå nye veje.
« Senest Redigeret: 06 Maj 2021, 18:59:09 af hag »

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil