Forfatter Emne: EBV  (Læst 8391 gange)

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
EBV
« Dato: 21 December 2018, 15:34:51 »
Der er vist rigtig mange efterhånden, der mener at EBV, Epstein Bar Virus, kan være årsag, eller i hvert fald medvirkende til, at alvorlige sygdomme som bl.a. MS udvikles. Dem herinde, der har fundet frem til "the Medical Medium" vil vide, at f. eks. han er overbevist om, at EBV nærmest er skyld i alt. Måske har han ret. I hvert fald er EBV en formidabel modstander, som ikke er nem at slippe af med.

Helt tilfældigt så jeg i en anden FB gruppe omtale af den ny bog omhandlende EBV. 

Bogen er skrevet af dr. Kasia Kines. Hun er PHD i ernæring. Bogen er på 559 sider og noget af en mursten. I den gennemgås alle aspekter af EBV, og bogen regnes for det mest omfattende arbejde, der endnu er udgivet om emnet, og alt er evidens baseret. Jeg har lige købt bogen og har skimmet den igennem, og den er MEGET omfattende. Hun mener at EBV er medvirkende til rigtig mange af de sygdomme, der næsten er eksploderet i de seneste mange år. Kronisk træthed, autoimmune sygdomme, diverse smertetilstande og rigtig meget af det, som lægerne ikke har en forklaring på.

Hun giver også "opskriften" på, hvordan man kan slippe af med EBV. Men det er ikke en opskrift, som at man tager 100 gr ditten og 500 gr datten i 5 mdr, så er man EBVfri. Det er meget mere omfattende. Man skal ikke udelukkende tænke i ernæring, men også f.eks. i, hvordan den luft, man indånder er, hvordan ens hus er isoleret (med hvilke materialer), hvordan det vand, man drikker er, bare for at nævne lidt. Hun giver tips til, hvad, man bør have i sit køkken, og giver opskrifter, hun gennemgår diverse kosttilskud og meget andet.

Mange levnedsmidler gennemgås, bl.a. æg, som kan være problematiske. Nogle mener, at EBV oprindeligt stammer fra høns. Ikke at man får EBV ved at spise æg, men de kan være problematiske i forhold til allergier.

Vitaminer gennemgås også. Bl.a. D vitamin. Hun anbefaler, at man holder sit niveau af D vitamin højt og får rigeligt sol om sommeren (5-10 minutter = 4000 IU), og tager 10.000 IU pr dag om vinteren. D3 skal altid tages sammen med vitamin K2 og man skal tage tilstrækkeligt med magnesium. D3 alene kan give åreforkalkning, det var jeg ikke klar over, og nu tager jeg mine K2'ere.

Forskellige slags kød kan være problematiske, og man bør generelt skære ned og spise plantebaseret. Kun med lidt kød. Hun gennemgår proteiner, og hvor man får dem fra, og hvor mange man skal have.

Men, som sagt, jeg har endnu kun skimmet bogen - der er til mange dages læsning.

Bog: Dr. Kasia Kines The EBV Solution 
(https://www.amazon.com/Epstein-Barr-Virus-Solution-Undiagnosed-Destroying/dp/1722895365)

Webside, under stadig udvikling: EBVhelp.com

Og der er en nyhedsmail, man kan melde til find hende på FB.

Men EBV er ikke uovervindelig, men det kræver en kæmpe indsats.
« Senest Redigeret: 23 December 2018, 11:40:00 af Lisa.T »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: EBV
« Svar #1 Dato: 21 December 2018, 16:47:56 »
Jeg glemte at skrive, at hun siger at frokosten er det vigtigste måltid. Her bør man få det mest afbalancerede og nærende måltid. Det bør indtages mellem 12.00 og 12.30 (13.00?), efter det går kroppen i en slags hviletilstand, og lukker ned.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: EBV
« Svar #2 Dato: 21 Februar 2021, 10:51:47 »
Forfriskende at besøge MSForummet igen, og det lader til, at inspirationen fra Dr. Tent i mit indlæg, harmonerer meget godt med dit emne, Lisa.

Jeg mangler lidt viden om, hvordan man effektivt kan gøre det ulideligt for EBV at bebo en, for jeg har prøvet så meget efterhånden, HSCT, CCSVI, EDTA, sund kost, faste, men Sclerosen er der stadig væk, desværre.

Lige idag har jeg påmonteret mig et armbånd, som summer som en myg, og tanken er, at den irriterende summen forplantes igennem ens blod/lymfe-kredsløb, og udløser en art Quorum Senzing hos de bakterier som EBV snylter på, for at opretholde dets livsfunktioner. Det kan jo også være, at den heldig vis knap hørbare summen, skræmmer den Coronavirus som kunne risikerer at angribe, væk, sammen med den aparte smag af bladelleri, som jeg drikker hver morgen.

Forsvinder bakterierne fra blodstrømmen, så sku man tro, at de tager virus med sig?

RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?