Forfatter Emne: Stamceller - behandling, erfaringer, links, debat m.m.  (Læst 326765 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Stamceller - behandling, erfaringer, links, debat m.m.
« Dato: 08 Marts 2011, 13:11:48 »
Hej alle,

Jeg "vred" lige armen rundt på Hag (Christian) ;), for at spørge ham, om det ikke var en god idé med en separat tråd vedr. dette emne, som - om muligt - er endnu mere kontroversielt end ccsvi ...

Mine egne tanker går i retning af at afprøve en stamcellebehandling, da jeg - desværrre - ikke har oplevet de store forbedringer efter min "liberation".  >:( Ja, øv, skal jo måske have isat stents så, men hvis det så heller ikke hjælper, så er jeg villig til at afprøve en form for stamcellebehandling.

Men hvor er det bedst ? Og der er også flere former for den slags operationer, ikke ?

Kenneth har jo f.eks. været i Costa Rica (ham kan man følge på www.stamceller-til-kenneth.dk

Har også hørt at Anders, vil have foretaget en stamcellebehandling - i Kina.

Derudover er det også muligt at få behandlinger i Köln, Kiev og vistnok også på Medanta Hospital, New Delhi (Det hospital, som ccsvi-Indiens-rejsende benytter).

Her er et par links til et par firmaer, der tilbyder at udføre stamcellebehandling på div. sygdomme - incl. ms:

www.xcell-center.dk/

www.emcell.dk

Er der nogen som vil dele ud af deres erfaringer, viden om emnet, hospitalerne, priser  etc. etc. så kom frem  ;) Det håber jeg, så vi - også - kan debattere emnet her på den bedste ms-hp  :)

Hilsen
Bjarne
« Senest Redigeret: 24 Februar 2012, 14:13:18 af hag »
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Stamceller - behandling, erfaringer, links, debat m.m.
« Svar #1 Dato: 09 Marts 2011, 18:27:41 »
fedt at lave en ny tråd kun om stamceller... x-cell skal man holde sig fra..generalt så de fleste "vestlige" skal man holde sig fra.. det "eneste" de gør er at tage nogle af dine stamceller... rense dem...og sprøjte dem ind igen..hjælper lidt men er langt fra pengene værd... (du får ca det samme ud af hgh/vækst homon) i kina og på costa rica gør de det på en lidt anden måde... de tager celler ud.. renser dem... finder de bedste... og så dyrker de dem så de har mange... rigtig mange... også sprøjter de dem ind igen...(kenneth retter mig nok hvis jeg skriver forkert) de steder hvor de har den vilde succes er de steder hvor de starter med at tage dine stamceller ud.. begynder at dyrke dem og imens de dyrkes bomber man dig (eller dit immunforsvar) helt ned med kemo så du er helt uden immunforsvar.. og så skyder de dine egne stamceller ind igen og de bygger så et nyt immunforsvar som ikke angriber dig igen...det er en små farlig proces da du i 3 måneder er i lidt stor fare for at stå af(dø) af selv den mindste sygdom... men når de 3 måneder er gået skulle du gerne være på rette vej... de steder som gør dette er indtil nu kun forsøgs steder... riget har gjort netop dette på en pige med kræft.. og det er samme proces for os med sklerose...
« Senest Redigeret: 05 Juni 2011, 11:28:01 af Anders »
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline kenneth

• Full Member
  • SPMS i de sidste 4 år. Diagn. 1998 med DS
    • Vis profil
    • www.stamceller-til-kenneth.dk
« Svar #2 Dato: 10 Marts 2011, 09:20:28 »
Hej

Ja, jeg kan ikke lade være med at blande mig ;-)

I Costa Rica nul-stillede de ikke mit immunforsvar men gav mig MEGA mange stamceller - både mine egne fedt-stamceller og udvalgte stamceller fra doneret navlestrengs-blod. De blev kombineret med intensiv fys. så stamcellerne kunne finde frem til de steder, hvor nervesignalerne ikke kom rigtigt frem.

Læs meget mere på www.stamceller-til-kenneth.dk
www.cellmedicine.com

Mvh
Kenneth

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 10 Marts 2011, 12:56:39 »
Hej Anders og Kenneth,

Tak for jeres input og råd - det lyder meget spændende det du skal til i Kina; Anders. Det glæder jeg mig - og andre - os til at høre meget mere om. Jeg krydser fingre. Men undskyld, hvis jeg spørger for meget ind til det - jeg erindrer jo, at du også har fået den der ccsvi-opr., så hvorfor nu (også) stamceller ? Og det i omvendt rækkefølge end Kenneth ???

Ja, jeg synes at det med udførslen af div. stamcelle-operationer er lidt af en jungle. Men jeg tror da også på, at kemo ikke er særlig sundt - og det med at nulstille ens immumforsvar lyder ikke sundt. Så kan man jo dø af en forkølelse  :(
Ved ikke helt selv, hvad jeg skal. Som ms´er skal man jo være sin egen læge (!)  :-\ Faktum er dog at jeg skal og er nødt til at prøve noget udover ccsvi, som alt andet lige "kun" gav mig en kortvarig forbedring ...
Det er dog også et økonomisk spørgsmål for mig, men hvad mon sådan en "standard-stamcellebehandling" koster ? (Om en sådan findes - det er vel individuelt ?)

PS! Kenneth: den der side du henviser til i Panama, var det dem du var ved - i Costa Rica altså ?

Kan i have en god dag.

Bedste hilsner
Bjarne

ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 10 Marts 2011, 14:43:54 »
stamceller fordi jeg ved at der er meget der kan "laves"i kroppen..som jeg har sagt mange mange gange..ccsvi er kun en sten på vejen..selvom man bliver opr.for ccsvi har man stadig ms og ms laver pæn mange skader i ens krop
« Senest Redigeret: 05 Juni 2011, 11:28:52 af Anders »
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 15 Marts 2011, 15:00:58 »
Hej Anders,

Tak for svar :-)

Og tillykke med familieforøgelsen til dig og konen.

Ja, det er nok mest fornuftigt med ccsvi-beh. og så stamcelle-beh. Og ja, der laves godtnok mange skader i en krop med ms. Der er vel ingen områder, der er fredet ...

Venter med spænding på at høre nærmere, når du har været i Kina - nu er der efterhånden kun lidt over 3 uger til  ;). Men synes da, at en operation til 300.000 kr. er mange penge for noget der med dine ord "virker lidt bedre" end de beh. til 100.000 kr.

Men OK, helbreddet kan ikke gøres op i penge.

Hilsen
Bjarne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 15 Marts 2011, 16:15:26 »
Der er et foredrag om stamceller d. 29.3.11 kl. 19.30 i Holte.

Har desværre ikke mulighed for at komme selv ...

Se mere her:
Stamcelle foredrag i Mindsteps.

Lotte Nielsen patientrådgiver fra Emcell holder foredrag i Mindsteps;

Tirsdag den 29 Marts kl 19:30.
Foredraget vil tage udgangspunkt i stamceller og stamcellebehandling i forhold til hjerneskade og kromosomfejl. Hele arrangementet er sat til knap 2 timer, mit oplæg vare ca 50 min. og vil indeholde:
•   Hvad er stamceller?
•   Hvordan virker de?
•   Hvordan forgår en behandling?
•   Min opdaterede viden om Stamceller og: epilepsi, metoder, celleintelligens og kromosom fejl.
•   Eksempler fra de over 40 danske patienter, der allerede har modtaget behandling.

Entrén på 100kr. betales ved indgangen og går ubeskåret til Mindsteps fonden.
Mindsteps Fonden er et videnscenter der skaber viden og gode  træningsrammer, for forældre og deres hjerneskadede børn.
Foredraget er åbent, så der kan inviteres venner og bekendte med.
Man må gerne melde tilbage, hvis man regner med at komme, så vi har en fornemmelse af hvor mange stole der skal stilles op.

Foredraget vil finde sted hos;
Mindsteps
Røjelskær 11, 2. sal
2840 Holte
kl. 19:30
Entré 100 kr.

Denne mail må gerne videresendes til andre der kunne have interesse i emnet.

--
Med venlig hilsen

Lotte Nielsen

Patient Rådgiver Stamceller

Tesdorpfsvej 45, 2000 Frederiksberg

Tlf. 38108200  Mobil. +4520210030

www.emcell.com www.EmCell.dk www.AniQo.com

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 18 Marts 2011, 00:54:26 »
det jeg mener med at de virker "lidt bedre" end dem til 100.00 er at de virker... dem til 100.000 virker kort og godt ikke.. jeg vil personligt mene at de behandlinger til 100.000 ikke virker bedre end en hgh kur (den virker måske ligefrem bedre) men skal virkelig passe på med stamcelle behandlinger.. men et fordrag om stamceller er ikke dårligt.. bare man ikke føler sig alt for godt tilpas så man kommer til at købe noget for ens sidste penge og det så ikke virker.. det er virkeligt vigtigt at man sætter sig bedre end godt ind i de forskelige behandlinger... hvor tager de cellerne fra.. dyrker de dem..?? hvor mange celler regner de med at kunne sætte ind igen... hvilken type celler får man... bliver de splejset med andre celler (foster stamceller) hvilke punkter skyder de dem ind via... (hvor sprøjter de dem ind) hvor lang tid tager behandlingen.. er det med eller uden kemo... skal man i isolator... og der er mange flere vigtige spørgsmål som man skal ha styr på før man kaster sig ud i hele stamcelle turen
« Senest Redigeret: 05 Juni 2011, 11:29:59 af Anders »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #8 Dato: 18 Marts 2011, 11:01:12 »
Hej Anders
Det er godt nok en kur for 'skrappe drenge', det du skal ud i........
men det lyder fantastisk spændende, og jeg håber du får langt bedre bevægelseskontinuitet og balance i din dagligdag.
Jeg har kikket lidt på forskellige tilfælde af MS stemcell treathment på YOUtube, og igen som for CCSVI, måske bliver du meget bedre, måske mindre.
Læste også om hRPE stamceller fra øjets nethinde, som bl.a. er blevet brugt til Parkinsons med lovende resultat.
Så rigtig go' tur
« Senest Redigeret: 18 Marts 2011, 17:56:12 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 18 Marts 2011, 15:14:56 »
Hej Anders,

Lyder til du er godt inde i sagerne  ;). Som du så rigtigt skriver, det er vigtigt at sætte sig ind i de forskellige behandingsformer udi stamcelle-verdenen, for der er flere spørgsmål end svar ... Endnu flere end ved ccsvi !

Selv er jeg nok kun en ren begynder hvad angår stamceller. Men har dog været til et enkelt foredrag (i januar 2009)med en læge ang dette emne. Han hedder Mustafa Kassem og er ansat på Odense Universitetshospital. Det var et godt foredrag erindrer jeg, han frarådede dog "stamcelle-turisme", som han kaldte det, indtil der var mere styr på dette emne. Men det er jo også 2 år siden nu.

Bitte Mormor: Du kan da evt. oplyse de der links, du har fundet på YouTube  ;)

PS! Er der mon andre med ms her i DK, som udover Kenneth, har gennemgået både en ccsvi-opr. og en stamcellebehandling ???

God week-end.

Hilsen Bjarne

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #10 Dato: 18 Marts 2011, 17:11:26 »
Gerne, hvis I ikke bliver trætte af henvisninger, og hellere selv vil lede.
Denne om Betty, som har fået fantastisk resultat. Hun fik diagnosen efter et fald, så jeg vil jo mene det er et mildt tilfælde af MS, eller noget andet?
2010:     http://www.youtube.com/watch?v=1z-Ok2n659A
2007:     http://www.youtube.com/watch?v=Bnr_tC4Grt4
-og så et om en ung mand på 20: http://www.youtube.com/watch?v=I8fEsSs7hGY&feature=related
men der er mange, og alle positive.
Det var her jeg læste om nethindestamcellerne: hRPE, et godt stykke nede i teksten         http://www.kirurgirejser.dk/index.php?id=442
-og her er James Cook, 60 år med Parkinsons before stem cell  http://www.youtube.com/watch?v=T90jaVldRvg&feature=related
                                         after:    http://www.youtube.com/watch?v=XzXXht8kXUg       -og her er resultatet mere diffust.
Jeg så flere interessante, men kan ikke finde det nu.       Jo her er Chris: http://www.youtube.com/watch?v=zvBI2VGQbDs
« Senest Redigeret: 18 Marts 2011, 17:30:17 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 18 Marts 2011, 17:11:55 »
jeg vil som udgangs punkt også fraråde stamcelle-turisme da der kan være flere fald grupper... men hvis... og når man sætter rigtigt ind i det så åbner det en helt ny verden... der er flere slags stamceller og faktisk er det sådan at vi mænd har ldt en fordel (indtil videre) da vi har nogle stamceller i vores sten.. ja i vores sten i pungen...(av av) som er næsten lige så gode som foster stamceller.. jeg tror nu at en væv prøve derfra efterlader lidt smerte... men det kan være det værd.. vi har alle sammen fine celler rundt omkring i kroppen..
« Senest Redigeret: 24 Maj 2011, 16:52:25 af Anders »

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 18 Marts 2011, 17:18:38 »
hvis i vil se gode links og fine film så gå ind på kenneth's hjemme side

http://www.stamceller-til-kenneth.dk/links.html

der er SÅ meget viden herinde som i rigtig kan nyde.. og husk lige hvor gammelt noget af det er..verden er kommet pæn langt siden

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #13 Dato: 19 Marts 2011, 08:39:42 »
ENIG
Kenneth har gjort et 'kæmpe' research,
og gode links kan tåle at blive fremhævet igen: http://worldballons.blogspot.com/ .Det er godt nok om CCSVI her i stamcelletråden.
Linket i linket : helt fantastisk, går lige til hjertet:    http://www.youtube.com/watch?v=6-eoloRo4ao
Og Mona fra Århus har skrevet webside om After Liberation : http://worldballons-afterliberation.blogspot.com/2010/06/my-mona-alahverdi-interview-with.html
I må undskylde mig med alle de henvisninger, men det er bare så spændende.
Og Anders, som du skriver, så er det meste' gammelt' stof, og der er kommet så mange nye indfaldsvinkler i det med -Stem Cells-.
« Senest Redigeret: 20 Marts 2011, 18:28:25 af bitte Mormor »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #14 Dato: 28 Marts 2011, 23:16:18 »
Kære ANDERS
Kom lige til at tænke på, om du nu er på vej, ikke taget af sted, eller allerede i Kina?
I hverttilfælde et stort pøj-pøj og rigtig meget held og lykke med dit fantastiske arrangement i Østen, og så så længe. Håber du får flyttet mange, måske alle, 'sten på vejen'.
Men du har vel pc. med, så vi hører sikkert snart fra dig