Hej Bjarne
Jeg har været med i forsøget på RH. Det er for personer med Primær Progressiv Sclerose. Hele forløbet varede 48 uger.
Jeg startede i juni 2010. Forløbet var som følger:
De første 12 uger fik jeg infusioner hver uge. De efterfølgende 12 uger var det hveranden uge. Alle gangene var der forskellige test og en masse blodprøver. De resterende 24 uger var jeg til 2 opfølgende besøg, hvor der indgik nogle forskellige test og blodprøver. Jeg blev afsluttet i maj 2011.
Der skal 56 personer gennem forsøget. Forsøget er dobbeltblindet, d.v.s. der er INGEN udover de 2 projektsygeplejersker der giver infusionerne, der ved hvem der får hvad. Halvdelen har fået aktivt stof og halvdelen har fået placebo. Jeg kender ikke resultatet endnu. Den sidste patient er startet på forsøget for ca. 1½ måned siden og koden bliver først brudt, når alle har været igennem forløbet og er blevet evalueret af forskerne.
Så der går ca. 1 år endnu, inden jeg får svar på om jeg fået EPO eller saltvand

Det er rigtig træls at vente sååååååå lang tid.
Jeg ved som sagt ikke hvad jeg har fået, men jeg kan sige at ca. 3 uger efter den første infusion, fik jeg en gevaldig energi og min gangdistance blev forøget betydeligt. Det holdt indtil ca. 5 uger efter den allersidste infusion. Så fald energien drastisk og gangdistancen fald tilbage til samme niveau, som før jeg startede på infusionerne.
Så jeg er frygtelig spændt på at få resultatet. Om det så er en placebovirkning.......... tjaaaaaa det må vise sig, når koden bliver brudt og jeg får resultatet.
Så historien er ikke slut endnu........

Hilsen Serup