Hej alle herinde.
På det amerikanske forum TIMS, fandt jeg en tråd med omtale af at hæve sin seng.
Hvordan det - jo - teorien er, at man bør ligge med hovedet højt, især hvis man har blokerede vener som ved CCSVI. På den måde kan der nemmere ske en cirkulation af blodet. Det ideelle er at ligge i en vinkel på 5 grader, dvs, at hovedenden skal være 15 cm hævet i forhold til fodenden. Det kræver lidt tilvænning at ligge skråt, men nu efter at have ligget sådan et par nætter, synes jeg allerede at det er helt naturligt, og jeg bemærker det ikke.
Og jeg har været meget heldig, jeg kan allerede mærke en forbedring i min tilstand. Lille, javist, men den er der. Normalt har jeg en sovende/død fornemmelse i min højre hånd, og jeg havde svært ved rigtig at strække fingrene ud. Den første morgen da jeg vågnede efter at have ligget med hovedet højt, kunne jeg med det samme mærke, at min hånd ikke sov, men føltes HELT NORMAL! Jeg kunne knytte og strække hånden helt uden besvær. Det har jeg ikke kunnet i lang tid.
En anden ting jeg har bemærket - min morgenurin er uklar og plumret (uh, det kræver overvindelse at skrive noget så personligt!) og det tager jeg som tegn på, at der sker en udrensning i løbet af natten mens jeg sover. Personligt tror jeg på teorien om CCSVI, og jeg har formodentlig blokerede vener. Når jeg sover med hovedet højt, hjælper tyngdekraften med til at blodcirkulationen igennem venerne bliver bedre, og de overskydende affaldsstoffer bliver nemmere renset ud. Det er ihvertfald teorien. Jeg skal aldrig mere ligge i en vandret seng, jeg skal have have hovedenden hævet.
Det er ikke nok f.eks. at tage en hel masse hovedpuder under hovedet, det skal være hele kroppen, og dermed hele sengen. Der står også på TIMS forummet, at der kan gå op til 4 måneder inden man mærker en forandring. Jeg var nok bare heldig, at det ikke tog længe inden jeg mærkede en bedring.