Hej,
Håber nogle måske kan svare på mit spørgsmål?
Kort fortalt, er kvinde 49 år, og har været syg de sidste to år med bla. føleforstyrrelser primært ben (smerter, dybe smerter ind til knoglerne, stød fornemmelser (ganske rædselsfuldt, som at hænge fast på elhegn) og ufrivilligt muskelsammentrækninger forskellige steder på kroppen, nålestikken fødder samt sviende lår), svimmelhed.
har i dag svært ved fysisk aktivitet og mange smerter og udtrætning, kan gå ca 300 meter og har meget brug for hvile. Har i dag også spasmer i hvile. Mistede også jobbet grundet sygdom. Kan ikke koncentrerer mig, svært ved at læse og socialtsamvær. Bliver meget træt i hovedet. Har flere gange haft tågesyn, men ok hos øjenlæge.
Har ellers indtil sygdom været frisk og aktiv nåde job og privat, og fysisk. Krudt i rumpen, som man siger. ;0)
Er mr skannet flere gange, og har forandringer i hjernen, men der har været lidt uenighed om det kunne være ms eller vaskulær betinget. (Været i behandling for forhøjet blodtrykkets 29 år), men det har været velreguleret. Spinalprøven var negativ, og derfor har de afvist ms. Alle mine symptomer er lig ms, men Nu har de givet diagnose fibromyalgi.
Er der nogle som har fået stillet diagnosen ms med negativ spinalprøve?
(har nemlig hørt at 10 pct skulle være diagnosticeret med ms og negativ spinalprøve. )
Tak for din tid