Forfatter Emne: Er der nogle der har ms med negativ spinalprøve  (Læst 14952 gange)

Offline Øse

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Er der nogle der har ms med negativ spinalprøve
« Dato: 14 Oktober 2014, 13:09:42 »
Hej,

Håber nogle måske kan svare på mit spørgsmål?

Kort fortalt,  er kvinde 49 år, og har været syg de sidste to år med bla. føleforstyrrelser primært ben (smerter, dybe smerter ind til knoglerne, stød fornemmelser (ganske rædselsfuldt, som at hænge fast på elhegn)  og ufrivilligt muskelsammentrækninger forskellige steder på kroppen, nålestikken fødder samt sviende lår), svimmelhed. 
har i dag svært ved fysisk aktivitet og mange smerter og udtrætning, kan gå ca 300 meter og har meget brug for hvile. Har i dag også spasmer i hvile.  Mistede også jobbet grundet sygdom. Kan ikke koncentrerer mig, svært ved at læse og socialtsamvær. Bliver meget træt i hovedet. Har flere gange haft tågesyn, men ok hos øjenlæge.

Har ellers indtil sygdom været frisk og aktiv nåde job og privat, og fysisk. Krudt i rumpen, som man siger. ;0)

Er mr skannet flere gange, og har forandringer i hjernen, men der har været lidt uenighed om det kunne være ms eller vaskulær betinget. (Været i behandling for forhøjet blodtrykkets 29 år), men det har været velreguleret. Spinalprøven var negativ, og derfor har de afvist ms. Alle mine symptomer er lig ms, men Nu har de givet diagnose fibromyalgi.

Er der nogle som har fået stillet diagnosen ms med negativ spinalprøve?
(har nemlig hørt at 10 pct skulle være diagnosticeret med ms og negativ spinalprøve. )

Tak for din tid

« Senest Redigeret: 14 Oktober 2014, 13:49:39 af Øse »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Er der nogle der har ms med negativ spinalprøve
« Svar #1 Dato: 15 Oktober 2014, 20:22:52 »
Hej

Diagnosen MS bliver stillet ud fra en række kriterier. Så hvis disse ikke er opfyldt, er det formentligt noget andet. Jeg kunne forestille mig, hvis spinal prøven er negativ, skal nogle af de andre kriterier være meget sikre eller tydelige for at man stadig kan give diagnosen. Dette er dog min egen teori, det kan være der er andre, der kan præcisere? Ellers kan din neurolog helt sikkert forklare nærmere.

Hvor meget har du ellers kigget rundt på forummet? Der er masser af andre ting, der kan give MS lignende symptomer.

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Øse

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 16 Oktober 2014, 20:08:44 »
Hej Jacob,

Tak for din  kommentar.

Er ny her i forummet, og prøver at surfe rundt ......

Det er fordi lægerne først har sagt det var ms, og det på baggrund af symptomer og hjerneskanning, hvor kriterierne jf Mac Donald var opfyldt 3 ud af 4. Men da Spinalprøven var negativ, afviste det andet hospital ms.
Det er to forskellige hospitaler, det ene siger ja og det andet nej, så forvirriet bliver jeg.

« Senest Redigeret: 16 Oktober 2014, 20:13:33 af Øse »

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 17 Oktober 2014, 08:31:48 »
Jeg har aldrig fået taget en spinal prøve. Diagnosen blev sat ud fra skanning og symptomer.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 18 Oktober 2014, 21:52:58 »
Hej Øse

Så kan jeg godt forstå du er forvirret. Spinalprøven vejer tilsyneladende tungt som du sikkert kan få neurologen til at forklare nærmere om.

Som sagt er der en lang række ting, der kan give MS lignende symptomer såsom:
Tungmetalforgiftning (kviksølv i tænderne m.m.)
Rodbehandlinger (tænder)
Kunstige sødemidler m.m.
CCSVI
Vacciner (især HPV)
Stress
Medicin
Kost
Gamle traumer
Borrelia (Lyme)
osv...

Se også denne tråd:
http://www.msforum.dk/index.php/topic,801.0.html

Venlige hilsner
Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 19 Oktober 2014, 14:02:08 »
Meget a pro pro, fra Natural news:

What causes multiple sclerosis?

(NaturalNews) Multiple sclerosis (MS) affects the central nervous system and normally occurs in early adulthood. It usually affects people between the ages of 20 and 40, with women being 2 times more likely to be diagnosed with MS than men. MS has been considered one of medicines least understood diseases, but recognizing the common causes can provide hope to all MS sufferers.

Learn more: http://www.naturalnews.com/047285_multiple_sclerosis_central_nervous_system_food_sensitivities.html##ixzz3Gad4zqco

Jacob

Offline Øse

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 19 Oktober 2014, 15:08:27 »
Takker for svar :)

Og har lige supplerende spørgsmål.
Jeg har også spasmer om natten, værst i benene - men har det også hoved, arme og torso.

Har du/i også det jer med ms?

Lægerne har endnu ikke kunne give forklaring herpå. Suk!

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 19 Oktober 2014, 16:47:58 »
Selv tak ;)

Spasmer er vist meget almindeligt ved MS, dog slet ikke hos alle. Men også ved Borrelia, vaccine skader, aspartam skader og del andre neurologiske sygdomme.

Se også tråden om Borrelia her:
http://www.msforum.dk/index.php/topic,256.0.html

Her er en rigtig god dokumentarfilm om Borrelia, selve artiklen er også meget informativ :
Under Our Skin: The Untold Story of Lyme Disease (Borrelia)
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/10/13/under-our-skin-documentary.aspx

Chronic Lyme disease is called the "great imitator" because it is often misdiagnosed as another condition such as Multiple Sclerosis, Fibromyalgia, chronic fatigue, ALS, Alzheimer’s disease, or anxiety. Misdiagnosis is a common experience for patients with chronic Lyme disease and treatments that work for these other illnesses are not appropriate for treating Lyme disease

Jacob
« Senest Redigeret: 19 Oktober 2014, 16:57:29 af Jesob »

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 19 Oktober 2014, 18:38:35 »
Ja, spasmer hører med. De senere år er det dg blevet lidt indre hos mig - nu kan jeg sove om natten.

Har du prøvet at sove i skrå seng? Der er en lille chance for, at det kan hjælpe. Der er en tråd herinde med mere.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 19 Oktober 2014, 18:48:27 »
Hej Øse

Mine ben spjætter om natten, med mindre at jeg tager to magnesium piller inden sengetid. Magnesium kan købes
hos :

http://www.matas.dk/magnesia-orange-500-mg-200-tabl

Christian
« Senest Redigeret: 21 Oktober 2014, 14:32:29 af hag »
48 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Medical Medium følger - Selleri Juice, og Detox Smoothie
Nu på Tysabri.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 20 Oktober 2014, 08:10:29 »
Rigtigt, magnesium kan hjælpe. Det skal være magnesium citrat, det optages bedst. Og det forbedrer søvnen - det gør det i hvertfald hos mig. Men jeg skal tage det om morgenen/formiddagen, det skal ligesom have tid i kroppen til at virke. Jeg kan ikke tage det som 'indsovnings pille', det virker ikke så hurtigt.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 20 Oktober 2014, 15:31:47 »
Apropos Magnesium, Her er en Dr. Gwen Scott som siger noget om Magnesium og Aluminium 6 min inde i interviewet. Emnet er "Protection against chemtrails."

Hun tilråder at man tager Ingefærpiller, for at få blodet til at cirkulere.

Har jeg gjort længe, fordi de også skulle hjælpe på fordøjelsen. http://www.youtube.com/watch?v=xMi9-pM6WZU

Desværre er jeg en af dem som tror på chemtrails fra fly. Og det er Gwen Scott åbenbart også. :-)
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Øse

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 20 Oktober 2014, 21:10:55 »
Kære alle,

Tusind tak for jeres svar. Betyder meget for mig.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 24 Oktober 2014, 21:46:34 »
Hej igen

Hvis du har fået lidt mod på at finde en årsag til og arbejde med din sygdom, kan jeg varmt anbefale Lissa Rankin´s bog "Din selvhelbredende kraft". Original titel "Mind over Medicine". Kan b.la. fås hos Gyldendal. Den er let læst og giver rigtig mange gode råd.

Lissa er selv læge og var ved at slå sig selv ihjel pga. stress. Kort fortalt droppede hun sin konventionelle praksis, trak stikket ud i 2 år, flyttede på landet og helbredte sig selv for alverdens ting. Hun arbejder nu i en holistisk praksis med masser af tid til patienterne og trives som aldrig før.

http://lissarankin.com/

De bedste hilsner
Jacob